خرید امتیاز تسهیلات مسکن

خرید تسهیلات مسکنهمانگونه که احتمالا اطلاع دارید طبق مقررات، بانک مسکن حداکثر تا سقف ۳۵۰ میلیون ریال (۳۵ میلیون تومان) تسهیلات مسکن پرداخت می کند این تسهیلات که با نرخ سود ۱۵ درصد و دوره بازپرداخت تا ۱۲سال ارائه می شوند از اوایل آبان ماه سال ۸۹ وارد فرابورس شد، قبل از ورود تسهیلات مذکور به فرابورس، خرید و فروش آن از طریق بنگاههای معاملات ملکی و با قیمت های توافقی امکان پذیر بود که به جهت حذف واسطه گری و معامله با قیمت های متفاوت وارد فرابورس شد.
اوراق تسهیلات مسکن در فرابورس به شکل واحد های ۵۰۰ هزار تومانی معامله می شوند، بدین معنی که برای دریافت وام ۲۰ میلیونی لازم است ۴۰ واحد ۵۰۰ هزارتومانی از فرابورس خریداری شود.
متاسفانه ملاحظه می شود در برخی از جراید، آگهی نامه ها و شیشه بنگاه های معاملات اطلاعیه هایی با عناوینی مانند: «دریافت وام مسکن در سریع‌ترین زمان»، « خرید وام از بورس»، «اوراق بورسی بدون پیش‌پرداخت» ویا «خرید مستقیم از کارگزاری» مشاهده می شود. هرچند مسئولان و کارشناسان بورس و بانک مسکن افراد را از مراجعه به بنگاه های معاملات و افتادن در دامی که گاه بین ۵۰ تا ۳۰۰ هزارتومان هزینه اضافی درپی دارد برحذر داشته اند اما متاسفانه هنوز تعداد افرادی که ندانسته درگیر این دام می شوند کم نیستند!
جالب است بدانید مراحل و زمان لازم برای خرید تسهیلات مسکن ممکن است حتی کمتر از یک ربع وقت شما را در بورس بگیرد (بدون احتساب زمان لازم برای چاپ برگ تسهیلات)
پیشنهاد می شود مطالب ذیل را قبل از اقدام به خرید اوراق تسهیلات مسکن مطالعه فرمایید

الف : اول به بانک مراجعه کنید

بهتر است قبل از مراجعه به بورس به بانک مراجعه کرده و اطلاعات لازم را اخذ کنید، دانستن اینکه آیا به ملکی که شما قصد خرید آن را دارید وام تعلق میگیرد؟ آیا آن شعبه بانک مسکن قادر به پرداخت می باشد؟ چه شرایط و مدارکی علاوه بر برگ امتیاز تسهیلات مسکن لازم دارید؟ و البته سایر سوالاتی که اطلاعات شما را از آخرین شرایط اعطای تسهیلات فوق کامل نماید.
درحال حاضر این وام به واحدهایی که از پروانه ساخت آنان کمتر از ۱۲ سال سپری شده تعلق می گیرد.

ب : مراجعه به شرکتهای کارگزاری

خرید و فروش کلیه اوراق بهادار قابل معامله در بورس و فرابورس از طریق شرکت های کارگزاری دارای مجوز صورت می پذیرد شما می توانید لیست کارگزاران دارای مجوز را از وب سایت شرکت بورس اوراق بهادار و یا شرکت فرابورس ایران دریافت نمایید، در خصوص خرید اوراق امتیاز تسهیلات بانک مسکن بهتر است به لیست شرکت های دارای مجوز از فرابورس مراجعه کنید و آدرس شعب شرکتهای مذکور را از وب سایت آنان پیدا کنید. در تبریز کافی است به تالار بورس منطقه ای آذربایجان شرقی واقع در خیابان ارتش جنوبی، ساختمان پست مرکزی، طبقه دوم، تالار بورس منطقه ای آذربایجان شرقی مراجعه و به دفتر یکی از کارگزاران مستقر در آن محل مراجعه فرمایید سایر شرکتهای کارگزاری دارای تالار اختصاصی در سطح شهر نیز می توانند به شما در این امر یاری رسانند. لیست کارگزاران فعال تالار بورس منطقه ای آذربایجان شرقی و مشخصات تالارهای اختصاصی را می توانید از اینجا ببینید.
این سوال که کدام کارگزاری برای خرید اوراق مذکور بهتر است پاسخ دقیقی ندارد، لازم است بدانیم هزینه خرید اوراق تسهیلات مسکن از همه  شرکتهای کارگزاری مشابه است البته سازمان بورس و اوراق بهادار بر اساس معیارهایی اقدام به رتبه بندی کارگزاران و اعلام آن می نماید که در صورت نیاز می توانید به رتبه کارگزاران نیز مراجعه فرمایید.
در مراجعه به شرکت کارگزاری اگر دارای کد فعال معاملاتی می باشید یعنی قبلا اقدام به خرید و فروش اوراق بهادار پذیرفته شده در بورس یا فرابورس نموده اید فرآیند کار پیش روی شما بسیار سریع خواهد بود، اجازه دهید ابتدا فرض کنیم شما کد معاملاتی ندارید. برای دریافت کد معاملاتی لازم است شخصا به همراه کارت ملی و شناسنامه خود به شرکت کارگزاری مراجعه فرمایید، پیشنهاد می شود کپی شناسنامه و کارت ملی خود را نیز همراه داشته باشید تا احتمالا نیازی به گرفتن کپی پیش نیاید. در شرکت کارگزاری، توسط کارشناس پذیرش شرکت، فرم مشخصات در اختیار شما قرار خواهد گرفت که باید مشخصات مورد درخواست را در آن درج نمایید. دانستن شماره حساب بانکی خود (ترجیحا حسابهای غیرمتمرکز) به همراه اطلاعات شماره شبا حساب مفید خواهد بود. پس از امضا فرم عملا کار به اتمام رسیده است. کارگزار مشخصات شما را در سیستم معاملات به ثبت خواهد رساند و تقریبا دو روز کاری بعد کد سهامداری شما آماده است حتما از کارگزار خود بپرسید که برای ادامه خرید چه زمانی مراجعه کنید.

بعد از صدور کد معاملاتی اکنون شما امکان خرید هرنوع اوراق بهادار قابل معامله در بورس را با رعایت قوانین و مقررات مربوطه خواهید داشت، طبیعتا اوراق خرید تسهیلات مسکن نیز شامل این امکان می شود.
برای خرید اوراق مذکور، فرم دیگری با عنوان فرم تقاضای خرید در اختیار شما قرار میگیرد، آن را به دقت پر کنید و تحویل کارشناس پذیرش کارگزاری قرار دهید. این فرم ها در چند برگ هستند که یکی از برگ های آن پس از مهمور شدن به مهر کارگزاری به عنوان رسید دراختیار شما قرار خواهد گرفت. هزینه خرید اوراق تسهیلات را می توانید به طرق مختلف به حساب کارگزار واریز نمایید. توجه فرمایید که کارگزاران به هیچ عنوان مبلغ مذکور را نقد دریافت نمی کنند و باید به حساب اعلام شده واریز شود اما درمراجعات حضوری می توانید با استفاده از کارتهای بانکی و از طریق دستگاه های ‍POS که در شرکت کارگزاری وجود دارد به راحتی اقدام به واریز نمایید. پس از اتمام این مراحل برای جلوگیری از مراجعه غیر ضروری از کارشناس پذیرش بپرسید که برای دریافت برگ اوراق تسهیلات مسکن چه زمانی باید مراجعه کنید. دانستن اطلاعات لازم در خصوص قیمت حدودی هر واحد تسهیلات و سایر موارد نیز می تواند مفید باشد. برای اطلاع از آخرین قیمت هر واحد تسهیلات مسکن می توانید از این لینک استفاده کنید.
پس از اینکه از خرید اوراق تسهیلات مسکن توسط کارگزار خود مطمئن شدید با مراجعه به شرکت کارگزاری می توانید برگ اوراق را دریافت و به شعبه مدنظر تحویل نمایید چاپ و صدور برگ معمولا یک یا دو روز وقت می برد.
در شعبه بانک مسکن ابتدا اوراق مربوط از طریق سیستم بانک به اسم شما باطل می گردد، بدین معنی که دیگر نمی توانید ارواق مذکور را به فروش برسانید، سپس نسبت به ادامه فرآیند درخواست وام شما اقدام صورت می گیرد.

لازم به توضیح است بنابه اعلام وب سایت بانک مسکن (این خبر در تاریخ ۱۸ دی ۱۳۹۲ در این وب سایت درج گردیده است)، سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم، که پیش از این ۲۰ میلیون تومان بود به مبلغ ۳۵ میلیون تومان افزایش ‌یافت. بر این اساس متقاضیان وام ۳۵میلیون تومانی که می‌خواهند به صورت ۱۲ ساله و ثابت اقساط خود را پرداخت کنند، باید ماهانه ۵۲۷هزار تومان به حساب بانک مسکن واریز کنند که در مجموع پس از ۱۲ سال این مبلغ به ۷۶ میلیون تومان می‌رسد. این دسته از متقاضیان باید طی این مدت حدود ۴۱ میلیون تومان سود به بانک مسکن بپردازند. متقاضیان وام ۳۵ میلیون تومانی برای پرداخت اقساط به صورت پلکانی که هر ساله ۱۰ درصد افزایش می‌یابد نیز باید در سال نخست ماهانه حدود ۴۰۰ هزار تومان بپردازند که این رقم در سال‌های بعد روند افزایشی خواهد داشت.
همچنین به منظور کمک به تامین مسکن زوج‌های جوان، سقف تسهیلات خرید برای هریک از زوجین که تاریخ وقوع عقد آنها از ۱۳۹۲/۱۰/۱۷به بعد باشد، تا سقف مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال و جمعا مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال بر روی یک واحد مسکونی از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن پرداخت می‌شود. زوج‌های جوان متقاضی وام ۵۰ میلیون تومانی (دو فقره وام ۲۵ میلیون تومانی) نیز برای پرداخت ماهانه ثابت بابت هر وام ۲۵ میلیون تومانی ماهانه ۳۷۲ هزار تومان بپردازند که در مجموع این وام ۵۰ میلیون تومان برای هر زوج ماهانه ۷۵۲ هزار تومان هزینه در بر خواهد داشت. همچنین متقاضیان این وام ۵۰ میلیون تومانی که می‌خواهند اقساط خود را به صورت پلکانی پرداخت کنند، باید در سال اول ماهانه حدود ۳۱۰هزار تومان بپردازند و از سال دوم این رقم افزایش می‌یابد
اعطای تسهیلات جعاله تعمیر و تکمیل واحد مسکونی از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن نیز تا سقف مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال به ازای هر واحد مسکونی، افزایش یافته است.
دوره بازپرداخت وام خرید مسکن حداکثر تا ۱۲ سال و با نرخ ۱۵ درصد تعیین شده و بازپرداخت در مدت زمان کمتر از آن، با توافق بانک و مشتری امکان پذیر خواهد بود.

درنهایت پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات دقیق و اطلاع آخرین تغییرات به یکی از شعبات بانک مسکن مراجعه فرمایید

45 comments on “خرید امتیاز تسهیلات مسکن

  1. ابوالفضل کربی گفت:

    با تشکر از راهنمایتان اگر میشود در مورد اینکه سن سال ساخت منزل خریداری شده چقدر باشد و قبل از خرید یا بعد از معامله کردن منزل و مبلغ وام را بعد به فروشنده بدهیم یکمی توضیح دهید

    • ح.ا گفت:

      جناب کربی ..
      سن ساختمان قبلا ۱۲ سال بود که فعلا به ۲۰ سال افزایش یافته البته این برای مجتمع های ساختمانی فرق میکنه و باید از طریق بانک پیگیری کنید ..

      در هنگام ثبت سند در دفاتر ثبت اسناد مبلغ چک وام از طرف نماینده بانک در اختیار فروشنده قرار میگیره که خریدار رنگ پولهای وام رو هم نمیبینه..

      در ضمن برای معاملاتی که بین اعضای خانواده ( اعضای درجه یک ) صورت میگیره از طرف بانک بعنوان معاملات صوری تلقی شده و شامل وام نمیشه .

      امیدوارم بدردتون بخوره..

  2. علی گفت:

    با سلام و تشکر من تیرماه ۹۲ حدود ۱۶۰ سهم اوراق مسکن گرفتم که حالا به دلایلی باید بفروشم چیکار کنم که کمتر ضرر کنم؟

    • عابدینی گفت:

      با سلام
      قیمت اوراق تسهیلات مسکن در بازار تعیین شده و تابع عرضه و تقاضای آن است. درهرحال اوراق به قیمت بازار به فروش خواهند رسید

  3. محمد گفت:

    سلام
    شرایط برای دریافت این وام چیه؟؟
    حتما باید یه خونه برای خرید داشته باشیم؟
    چندتا ضامن وچقدر چک میخان؟؟؟؟
    بعداز خرید اوراق وگرفتن وام تکلیف اوراق چی میشه؟؟قابل فروش هست که لااقل اون پول خرید اوراق دستمون بیاد؟؟؟؟

    • عابدینی گفت:

      سلام
      دوست عزیز همانگونه که در متن نیز ذکر شده این وام اختصاص به خرید و یا ساخت مسکن داشته حتماً برای استفاده از آن نیاز به خرید یا ساخت خانه خواهید داشت.
      همانگونه که در انتهای نوشته نیز توضیح داده شده بعد از دریافت وام از بانک مسکن، اوراق مذکور توسط شعبه بانک در سیستم مربوطه باطل شده و قابل فروش نخواهند بود

      • رسول گفت:

        دوستان من شدیداً به خرید ۸۰ سهم از این اوراق نیاز دارم اما قیمت فعلی خیلی بالاست و در توان بنده نیست لطفاً اگر راهنمایی دارین خوشحال می شم و یا اگه کسی اوراق با قیمت مناسبتر داره لطفاً اطلاع بدین. با تشکر

  4. محمد گفت:

    مرسی بابت پاخستون فقط یه سوال دیگه داشتم
    چندتا ضامن وچقدر چک میخان؟؟؟؟
    یجا خوندم که پولی بهمون نشون نمیدن فقط نمیانده بانک یه چک بااون مبلغ به فروشنده خونه میده اونم توی دفترخونه موقع سند زدن.برای همین میخام بدونم وضعیت چک وضامن این وام چجوریه؟

    • عابدینی گفت:

      باسلام
      بله چک در وجه فروشنده و توسط نماینده بانک در دفترخانه به او تحویل داده شده و رسید گرفته میشود
      درخصوص شرایط ضمانت باید به شعبه بانک مراجعه فرمایید

  5. لیلا گفت:

    سلام و خسته نباشید.
    ۱٫ آخه با ۳۵میلیون که نمیشه خونه خرید! اگه باهاش زمین بخری باز هم شامل وام میشه؟
    ۲٫ اگه از همین امروز اقدام کنیم برای خرید اوراق (از مرحله اول دریافت کد معاملاتی) چند روز تقریبا طول میکشه تا وام به وام گیرنده برسه؟
    ۳٫ یه سوال تخصصی! به نظرتون ارزش داره که برای دریافت وام ۳۵میلیونی تقریبا ۴۱میلیون سود بدی بعد ۱۲سال؟
    ممنون که جواب میدید.

    • عابدینی گفت:

      با سلام و با عرض پوزش از تاخیر در پاسخ به سوال شما:
      ۱- تاجایی که بنده اطلاع دارم این نوع وام برای خرید زمین پرداخت نمی شود (لطفا از بانک مسکن نیز استعلام کنید)
      ۲- دریافت کد معاملاتی در حالت عادی تقریبا دو روز کاری زمان خواهد برد، سپس در همان روزی که کد ایجاد شده می توان سهام را خرید و روز بعد می توانید برگ تسهیلات را برای ارائه به بانک از کارگزار خود دریافت کنید
      ۳- اینکه آیا ارزش دارد یا نه کاملا به شرایط مالی و انتظارات شما بستگی دارد و نمی توان به شکل مطلق نظر داد
      موفق باشید

  6. پوریا گفت:

    با سلام
    آیا میشود وام جعاله دریافت کرد ولی مبلغ دریافتی را بجای تعمیر ساختمان جای دیگری هزینه کرد.

  7. احمد گفت:

    باسلام
    لطفا درخصوص قیمت هر واحد اوراق مشارکت تسهیلات مسکن و اعداد و قیمتهای ثبت شده درجدول اخرین وضعیت قیمتها توضیح دهید.(بطور خلاصه به ازای هر یک میلیون تومان چهمقداربابت اوراق باید پرداخت کرد ).با تشکر

    • عابدینی گفت:

      با سلام
      قیمت اوراق تسهیلات مسکن متغییر بوده و تابع عرضه و تقاضای آن می باشد پیشنهاد می شود برای مشاهده آخرین قیمت این اوراق به سایت http://www.tsetmc.com و یا وب سایت شرکت فرابورس مراجعه فرمایید

  8. عادل گفت:

    من قصد خرید اوراق رو دارم
    ودر حال حاضر صعودی می باشد
    به نظر شما تا ۷-۸ روزآینده پایین خواهد امد?

  9. حمید گفت:

    با سلام
    می خواستم بپرسم که دقیقا برای وام مسکن باید کدوم اوراق رو تهیه کنیم؟ یعنی همین اوراقی که به نام تسه قید شده و پسوند سالی داره ؟ من اگه بخوام الان اقدام کنم باید تسه ۹۳۰۳ رو تهیه کنم و برای ماه بعد عوض میشه؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    • عابدینی گفت:

      با سلام
      بله اوراقی که با عبارت تسه شروع می شوند و توسط کد چهار رقمی سال و ماه آنها مشخص می شوند را باید خریداری کنید. البته الزامی به خرید تسه۹۳۰۳ ندارید و می توانید از اوراق ماه های قبل نیز خریداری کنید ولی توجه داشته باشید که این گواهی ها در حال حاضر بعد از مدتی منقضی می شوند این مدت الان دو سال است لذا تا حد ممکن سعی کنید اوراقی که به این ماه نزدیکترند خریداری کنید

  10. مرتضي گفت:

    سلام ببخشید اوراقی که مدت کمتری دارد می توان به قیمت کمتری خریداری کرد

    • عابدینی گفت:

      سلام
      اگر منظور جنابعالی این است که اوراق هرچه به سر رسید آن نزدیکتر می شود قیمت کمتری خواهد داشت، الزاما اینگونه نیست!.
      لازم به توضیح است می توانید مظنه ها و قیمت هر ماه را در سایت فرابورس یا شرکت فناوری بورس ملاحظه فرمایید

  11. افخم السادات مرتضوی گفت:

    با سلام
    اینجانب یک واحد آپارتمان به مساحت ۱۳۵ متر مربع از قرار متری ۱۲۵۰۰۰۰۰ ریال در تاریخ ۹۳/۰۹/۱۵ با پرداخت یک فقره چک ۵۰۰۰۰۰۰۰۰ ریالی در بنگاه معاملاتی با تنظیم مبایعه نامه خریداری کردم . قرار شداز کل مبلغ ارزش ملک که معادل ۱۶۸۷۵۰۰۰۰۰ ریال می باشد ۲۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال بابت وام بانکی و ۱۸۰۰۰۰۰۰۰ ریال بابت اینکه یکساله در رهن مستاجر می باشد و مبلغ ۲۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال بابت ارائه سند قطعی بعد از سه ماه کم شود و در نهایت چک دوم به مبلغ ۶۰۷۵۰۰۰۰۰ ریال را در تاریخ ۹۳/۰۹/۲۸ در بنگاه تخویل فروشنده دادم . ولی متاسفانه بعد از تحویل شماره حساب پرداخت اقساط بانکی متوجه شدم که باید طی ۱۸۰ قسط مبلغ ۳۴۲۵۰۰۰۰۰ ریال بپردازم .
    اینک سئوال من این است که آیا این نوع معامله غبن است یا نه؟

    • عابدینی گفت:

      با سلام
      شوربختانه بنده صلاحیت اظهار نظر در این خصوص را ندارم، پیشنهاد می کنم جهت اطلاع از عرف و رویه اینگونه معاملات، از سایر بنگاه های معاملات املاک نیز پرسجو فرمایید و در خصوص احتمال غبن در معامله و… نیز با یک مشاور حقوقی مشورت فرمایید

  12. شهرام صارمی گفت:

    با سلام
    با تشکر خواستم بپرسم این اوراق پس از پایان وام ازاد میشه ؟

  13. امین اسرافیلی گفت:

    با سلام. سوال داشتم ازتون. این اوراق که خریداری میشن بعد از اینکه وام گرفته بشه یا بعد از تسویه چی میشن؟ یعنی عملا دارن یک وام ۳۵ میلیونی رو با اندازه ۷۰ سهم میفروشن که حدود ۶ میلیون میشه میفروشن؟ یا اینکه این اوراق بعدا بازم کارایی داره؟ سوال دیگه اینکه برای هر واحد از ساختمان باید یک دور اوراق خریداری کرد یا یکبار خرید برای کل واحد ها کفایت میکنه؟
    ممنون

    • عابدینی گفت:

      با سلام
      سوال اول: به بیان ساده با مراجعه به بانک و با تشکیل پرونده دریافت وام، اوراقی که از فرابورس خریداری نموده اید توسط بانک تبدیل به وام شده و از این پس کارآیی نخواهد داشت.
      سوال دوم: بسته به اینکه نحوه مالکیت ملک به چه نحوی است این موضوع می تواند متفاوت باشد، برای اطلاع دقیق و قبل از خرید اوراق وام، به شعب بانک مسکن مراجعه فرموده، شرایط ملک و واحدهای آن را توضیح دهید و با اخذ راهنمایی از آنان نسبت به خرید اوراق وام اقدام نمایید

  14. قاسم گفت:

    با سلام
    امروز قیمت تسه۹۲۰۲ حدود ۵۷۰۰۰ تومان است و قیمت تسه۹۴۰۱ حدود ۷۳۰۰۰ است اگر من قیمت کمتر را بخرم و از فردا اقدام به گرفتن وام کنم اشکالی ندارد؟ یا این اوراق تا زمان گرفتن وام باطل میشود؟
    مبلغ وام با هر دو اوراق مذکور ، آیا تفاوت دارد؟
    با تشکر

    • عابدینی گفت:

      با سلام
      طبق اعلام ناظر بازار فرابورس “مدت اعتبار اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن صادره ۱۵/۰۹/۱۳۹۱ در نماد معاملاتی تسه۹۱۰۹ و صادره ۱۵/۰۲/۱۳۹۲ در نماد معاملاتی تسه۹۲۰۲ جهت استفاده از تسهیلات از محل آن اوراق تا تاریخ ۱۵/۰۳/۱۳۹۴ می باشد” اما بهتر است حتما با بانک مسکن مذاکره فرمایید

  15. علی گفت:

    سلام اگر پس ازاینکه اوراق توسط بانک بنام خریدار سهام باطل گردد واگر وام داده نشود یعنی مانعی برای وام پیش بیاید سرنوشت اوراق چه خواهد شد باتشکر

    • عابدینی گفت:

      با سلام
      لطفا در این خصوص با شعب بانک مسکن تماس بگیرید، تا جایی که بنده اطلاع دارم ابطال اوراق همزمان با اعطاء تسهیلات اتفاق می افتد

  16. علی گفت:

    سلام اگر پس ازاینکه اوراق توسط بانک بنام خریدار سهام باطل گردد واگر وام داده نشود یعنی مانعی برای وام پیش بیاید سرنوشت اوراق چه خواهد شد ضمنا اگر جواب به ایمیل بفرستین خیلی ممنون میشم باتشکر

  17. مبینا جعفری گفت:

    سلام
    میخواستم بدونم اوراق مسکن رو میشه بصورت اشتراکی خریداری کرد؟ مثلا شخصی که میخواد خونه بخره میخواد سه دنگ به اسم خودش و سه دنگ به اسم شخص دیگه باشه و از اوراق هم استفاده کنه. آیا خرید اوراق هم باید بصورت سه دنگ سه دنگ باشه ؟ آیا شرایط خاصی داره ؟

  18. مجتبی گفت:

    سلام..تو متن نوشته شده قسط ثابت برای وام۳۵ میلیونی. ۱۲ ساله میشه ماهی ۵۲۷ هزار تومن .من وام ۳۵ میلیونی گرفتم ولی دارم ماهیانه ۵۴۹۹۹۰۰ تومان میدم.میشه پاسخ بدید چرا زیادتر دارم پرداخت میکنم.

  19. مجیدآقائی گفت:

    سلام آقای محترم ۲سال ازخریداوراقم میگذردومن هیچ
    اقدامی انجام نداده ام آیاشانس وام گرفتن راازدست داده ام یاهمه چیزازدست رفته است اصل پولی که بابت سهام داده ام چه میشود؟

    • عابدینی گفت:

      باسلام
      متاسفانه، به احتمال زیاد اعتبار اوراق شما به اتمام رسیده است، لطفا تاریخ های مندرج در برگ اوراق تسهیلات را دوباره مطالعه فرمایید. ضمنا از یکی از شعب بانک مسکن نیز استعلام کنید، سامانه اطلاع رسانی اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن نیز به احتمال زیاد می تواند شما را از اعتبار اوراق مطلع کند.
      بنابر اعلام بانک مسکن، اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن پس از انقضاء تاریخ اعتبار جهت استفاده از تسهیلات، فاقد هرگونه ارزشی خواهد بود

  20. مصطفی گفت:

    سلام.
    زمانیکه شما اوراق را از فرابورس خریداری نموده (به میزان مشخص آن) و به منظوراخذ وام به شعبه بانک مراجعه می کنید. بانک اوراق را ابطال می نماید و وام (مثلا به مبلغ ۵۰ میلیون) به شما می دهد و شما در مدت مشخص بازپرداخت می نمایید.(اصل وسود)
    پولی که بابت خرید اوراق داده اید تکلیفش چگونه می شود؟ بانک به شما در زمان پرداخت وام برمی گرداند! یا نه آن نیز به مبالغ وام اضافه می شود؟ (هزینه خرید اوراق+ اصل وام +سود وام)
    باتشکر.

    • عابدینی گفت:

      با سلام
      اوراق امتیاز تسهیلات مسکن همانگونه که از نام آن نیز پیداست به صورت یک “امتیاز” است. مشتری در زمان خرید این اوراق، بهای امتیاز دارنده آن را به قیمت بازار پرداخت نموده و از این امتیاز استفاده می کند لذا مبلغی که شما برای خرید این اوراق پرداخت می نمایید به فروشنده آن تعلق می گیرد و در هیچ یک از محاسبات بانک مسکن قرار نخواهد گرفت.

  21. معترض به دورویی گفت:

    با قیمت فعلی اوراق، باید حدود ۱۶ درصد از مبلغ وام رو اوراق بخری تحویل بانک بدی که باطلش کنند.
    بعنی قبل از اینکه وام رو بگیری باید ۱۶ درصد باج بدی.
    خوب حالا که ولم رو گرفتی در واقع شما مثلا ۱۰۰ کیلیون وام گرفنی و اقساط این ۱۰۰ میلیونو باید بدی درصورتیکه عملا شما ۸۴ میلیون وام گرفتی.
    واقعا مسخره ست.
    یعنی شما به هیچ عنوان نمیتونی وامی پیدا کنی که به توش دوزو کلک نباشه.
    نجاتمان بده !!!!!!!!!!!!!!

    • عابدینی گفت:

      با سلام
      یک راه برای دریافت وام از بانک مسکن این است که مثلا برای دریافت ۲۰ میلیون تومان وام باید ۱۰ میلیون را به مدت دو دوره (هر دوره شش ماه محسوب می شود) یعنی یک سال در بانک مذکور در حساب سپرده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *