شیوه جدید برگزاری آزمون معامله گری بازار سرمایه

هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار شرایط جدید آزمون معامله گری بازار سرمایه را اعلام کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، رییس اداره آموزش و امور گواهی‌نامه‌های حرفه‌ای سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان مطلب فوق افزود: با توجه به ابلاغ مصوبه اخیر هیئت مدیره سازمان بورس، آزمون معامله‌گری با شرایط جدید برگزار خواهد شد.
حیدر فروغ نژاد تصریح کرد: با توجه به این مصوبه، “افرادی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در رشته‌های مرتبط از قبیل گرایش‌های مالی رشته مدیریت، حقوق مالی، مهندسی مالی، حسابداری و اقتصاد بوده و معدل آنها بالاتر از ۱۵ باشد، در صورت شرکت در آزمون مقررات (شامل مقررات اصول بازار سرمایه و معامله‌گری) و کسب حد نصاب ۴۰ و در خصوص سایر رشته‌ها، در صورت موفقیت در آزمون مقررات (شامل مقررات اصول بازار سرمایه و معامله‌گری) و کسب حد نصاب ۴۰ با پیش نیاز گواهی‌نامه اصول بازار سرمایه و شرکت در دوره‌های آموزشی مربوطه، می‌توانند به عنوان معامله‌گر شروع به فعالیت کنند.
وی اظهار داشت: سرفصل دوره‌های آموزشی توسط کمیته راهبری آموزش بازار سرمایه تدوین و نهادهای آموزشی مورد تأیید این کمیته، می‌توانند دوره‌های مذکور را برگزار کنند.”
همچنین با توجه به مصوبۀ ۱۴ مهر ۹۴ هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، رشته‌های مدیریت بازرگانی و کارشناسی بورس به رشته‌های تحصیلی که امکان استفاده از معافیت ویژۀ آزمون معامله‌گری بازار سرمایه دارند، اضافه شد.

بنابر این مصوبه:
۱ ـ هر سه آزمون معامله گری ابزار مشتقه، اوراق تامین مالی و بورس کالا حذف می شود.
۲ ـ آزمون مقررات جایگزین آزمون های فوق شده است.
۳ ـ افراد دارای شرایط مندرج در مصوبه به لحاظ رشته مرتبط و حد نصاب معدل بدون داشتن گواهی نامه اصول بازار سرمایه حق شرکت در آزمون مقررات را داشته و سایرافراد فاقد شرایط برای شرکت در آزمون مقررات به پیش نیاز گواهی نامه اصول بازار سرمایه احتیاج دارند.
۴ ـ حدنصاب آزمون جدید مقررات ۴۰ می باشد و شامل ۴ عنوان مقررات اصول بازار سرمایه و مقررات تمامی معامله گری‌ها (ابزار مشتقه، اوراق تامین مالی و بورس کالا) است.
۵ ـ افراد پس از کسب حدنصاب لازم در آزمون جدید و شرکت در دوره های آموزشی مربوطه می توانند به عنوان معامله گر شروع به فعالیت نمایند.
۶ – همچنین بنا به اعلام وب سایت اداره امور گواهینامه های حرفه ای سازمان بورس و اوراق بهادار افرادی که دارای شرایط مشابه آنچه گفته شد هستند و قصد دارند در آزمون های دیگری به جز آزمون معامله گری بازار سرمایه شرکت کنند، بایستی پیش نیاز آزمون معامله گری (اصول بازار سرمایه) را بگذرانند. در صورتی که در این دوره موفق به قبولی در آزمون اصول بازار سرمایه نشدند، حداکثر تا دو دوره بعدی فرصت دارند تا در آزمون اصول بازار سرمایه قبول شوند، در غیر این صورت مدرک معامله گری نیز ابطال خواهد شد.
۷ – افرادی که قبلا یکی از گواهی نامه های معامله گری را دریافت نموده و تمایل به داشتن مجوز فعالیت دیگر معامله گری ها دارند، بایستی در آزمون معامله گری (که شامل مقررات اصول بازار سرمایه و دیگر معامله گری ها می باشد) نیز شرکت نمایند.

منابع خبری اطلاعات فوق:
پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)
کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار
اداره امور گواهینامه های حرفه ای

307 comments on “شیوه جدید برگزاری آزمون معامله گری بازار سرمایه

  1. مسعود گفت:

    سلام و روز بخیر
    می خواستم بدونم آیا لیسانس مدیریت بازرگانی مشمول این رشته ها میشه؟ ممنون

    • عابدینی گفت:

      سلام
      با توجه به مصوبۀ ۱۴ مهر ۹۴ هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، رشته‌های مدیریت بازرگانی و کارشناسی بورس به رشته‌های تحصیلی که امکان استفاده از معافیت ویژۀ آزمون معامله‌گری بازار سرمایه دارند، اضافه شد.

  2. safadel گفت:

    سلام
    تشکر میکنم.

  3. meysam گفت:

    ببخشید یه سوال…قوانین آزمون مقررات رو از کجا باید بگیرم؟قوانین اصول بازار سرمایه رو هست ولی قوانین معامله گری سرمایه رو نیست.

  4. m گفت:

    سلام.
    معدل من ۱۴میباشد.درواقع فاقدشرایط لازم برای شرکت در ازمون معامله گری می باشم.لطفا مراراهنمایی کنید که چگونه در ازمون اصول بازار سرمایه شرکت کنم تاشرایط لازم برای شرکت در آزمون معامله گری راداشته باشم.

  5. مریم گفت:

    سلام.آزمون مقررات همان آزمون معامله گری است؟من که رشته مرتبط نیستم، باید هردو آزمون رو شرکت کنم؟

    • عابدینی گفت:

      متاسفانه زمان ثبت نام آزمون بیست و سوم به اتمام رسیده است، انشالله در هنگام ثبت نام آزمون بیست و چهارم در خصوص شرایط ثبت نام (با توجه به اگهی ثبت نام آن آزمون) را بررسی کنید

  6. مریم گفت:

    من ثبت نام کردم.هم اصول بازار و هم معامله گری.میخواستم بدونم درست متوجه منظور آگهی شدم یه خیر.

  7. امنه گفت:

    سلام . عذر خواهی می کنم من درست نمی دونم از چه منابعی برای ازمون معامله گری بازار سرمایه استفاده کنم

  8. pn گفت:

    سلام
    رشته ی من مدیریت مالیه و معدلم هم بالای ۱۵ هست و برای هردو آزمون اصول بازار سرمایه و معامله گری ثبت نام کردم.
    آیا با این شرایط جدید دیگر لازم نیست در آزمون اصول بازار سرمایه شرکت کنم؟ شرکت در آزمون معامله گری (مقررات) به تنهایی کفایت میکند؟
    اگر بخواهم در دوره بعدی آزمون تحلیل گری را شرکت کنم چطور؟با توجه به اینکه پیش نیاز آزمون تحلیل گری مدرک اصول بازار است!
    با تشکر لطفا پاسخ مرا بدهید.

    • عابدینی گفت:

      با سلام
      برای فعالیت به عنوان معامله گر، باتوجه به رشته تحصیلی و معدل شما، صرفا آزمون معامله گری کافی است. اما برای شرکت در آزمون تحلیل گری به مدرک اصول بازار سرمایه نیاز خواهید داشت
      موفق باشید

  9. fariba گفت:

    سلام
    من دانشجوی ارشد مدیریت مالی هستم و تا حدود دو ماه دیگه پایان ناممو دفاع میکنم ولی مدرک کارشناسیم مرتبط نیست و با اطلاعات کارشناسی در آزمون معامله گری شرکت کردم آیا میتونم با ارایه مدرک کارشناسی ارشد در همین دوره از شرایط مربوط به رشته های مرتبط برخوردار بشم؟

    • عابدینی گفت:

      باسلام
      فکر نمی کنم مشکلی برایتان ایجاد شود اما پیشنهاد می کنم سوال خود را از اداره امور گواهی نامه های حرفه ای سازمان بورس بپرسید و جواب دقیق را از آنان بگیرید

  10. ناشناس گفت:

    سلام خسته نباشید
    من فارغ التحصیل کارشناسی رشته مدیریت بازرگانی هستم این دوره برای آزمون اصول سرمایه شرکت کردم این قانون که بدون امتحان اصول سرمایه میتوانیم معامله گری شرکت کنیم شامل من میشه یا نه ؟؟؟

    • عابدینی گفت:

      باسلام
      باتوجه به مصوبۀ ۱۴ مهر ۹۴ هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، رشته‌های مدیریت بازرگانی و کارشناسی بورس به رشته‌های تحصیلی که امکان استفاده از معافیت ویژۀ آزمون معامله‌گری بازار سرمایه دارند، اضافه شد.

  11. علی گفت:

    با سلام می خواستم بدونم برای شرکت در ازمون معامله گری بازار سرمایه کتابی هست اگر هست خواهشا راهنمایی فرمایید

  12. مجتبی گفت:

    سلام من در ازمون معامله گری قبول شدم و رشته ام غیر مرتبط هست ایا الان اشکال نداره اصول بازار سرمایه رو بگیرم اینکه میگن تا دو دوره فرصت دارین؟ ایا من که غیر مرتبطم اول باید اصول رو میگرفتم بعد معامله گری را امتحان می دادم یا الان هم می شود بعد قبولی در معامله گری گواهی اصول بازار را بگیرم؟لطفا راهنمایی کنید ممنون

  13. محبوبه گفت:

    باسلام ازحسن توجه شما متشکرم .انشا..به زودی من هم درگواهینامه ام رامیگیرم ودربوررس مشغول به کار میشوم

  14. اریا گفت:

    سلام یعنی چی نمیفهمم یعنی اگه من نوعی که شرایط ازمون معامله گری رو ندارم میتونم هردورو باهم ازمون بدم

    • عابدینی گفت:

      سلام
      متاسفانه دقیقا متوجه سوال شما نشدم، اما متن مندرج در نوشته روشن است اگر شرایط شما شامل این موارد نمی شود باید هر دو آزمون اصول بازار سرمایه و معامله گری را شرکت کنید

  15. اریا گفت:

    حالا فرضا من اصولو قبول نشدم چی

    • عابدینی گفت:

      در اینصورت نمی توانید از امتیازات گواهینامه معامله گری بازار سرمایه استفاده کنید. البته چنانچه فردی در آزمون معامله گری بازار سرمایه پذیرفته شده، لیکن موفق به قبولی در آزمون اصول بازار سرمایه نگردیده باشد، حداکثر تا دو دوره فرصت قبولی در آزمون اصول بازار سرمایه را خواهد داشت، در غیر این صورت قبولی وی در آزمون معامله گری بازار سرمایه نیز منتفی خواهد بود.

  16. الهام گفت:

    با سلام ، قبلا برای آزمون معامله گری هیچ پیش نیازی وجود نداشت ، این اطلاعیه یعنی الان شرایط عوض شده ؟ باید برای گرفتن مدرک معامله گری حتما قبلش باید مدرک اصول بازار سرمایه اخذ بشه؟؟

  17. سعيد گفت:

    با سلام. آقای عابدینی گواهینامه معامله گری به چه دردمون میخوره؟

    • عابدینی گفت:

      سلام
      درصورت تمایل به فعالیت در زمینه معامله گری (معامله گر شرکت های کارگزاری) در بورس ها می توانید از مزایای این گواهینامه استفاده کنید همچنین حسب مورد معرفی افراد دارنده این گواهینامه در ارائه برخی مجوزها به نهادهای تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار ضروری است

  18. سعيد گفت:

    با سلام. آقایه عابدینی با گواهینامه معامله گری چه شغل هایی میشه داشت؟

    • عابدینی گفت:

      با سلام
      همانگونه که از عنوان گواهی مربوطه نیز مشخص است افراد دارند این مدرک می توانند در سمت های مرتبط با انجام معاملات و دسترسی به نرم افزار معاملات بورس مربوطه فعالیت نمایند

  19. naser گفت:

    سلام رشته من کارشناسی نرم افزارکامپیوتره بامعدل ۱۵٫۶۰چه جوری میتونم ثبت نام کنم آیا میتونم یانه راهنمایی کنین

  20. سعید گفت:

    سلام. آقای عابدینی. میشه راجب شغل معامله گری (کارگزار) در بورس توضیح بدین؟ گه وظیفه کاریش جیه؟ و بعد اخذ گواهینامه از کجا شروع به کار می کند؟

    • عابدینی گفت:

      سلام
      طبق قوانین موجود، دسترسی به سامانه های معاملات صرفاً به افرادی داده می شود که دارای گواهینامه مربوطه بوده و دوره های احتمالی بعد از اخذ گواهینامه را طی نموده باشند. پس از اخذ گواهینامه معامله گری برای فعالیت به عنوان کارگزار باید با شرکت های کارگزاری وارد مذاکره شوید.

  21. سعید گفت:

    سلام
    آقای عابدینی ممنونم بابت راهنمایی هاتون. آقای عابدینی سامانه های معاملات رو لطفا میشه یکم راجبش توضیح بدین؟ هم آدرس سایتش چیه؟

  22. سعید گفت:

    هم اگر بعنوان معامله گر در شرکت کارگزاری کار کنیم حق معامله کردن در بورس برامون سلب میشه یا میتونیم معامله کنیم؟ و اگر در شرکت کارگزاری کار نکنیم باز هم به سامانه های معاملات دسترسی خواهیم داشت یا نه؟ منظور اینکه برای دسترسی به سامانه معاملات علاوه بر گواهینامه باید در شرکت کارگزاری باید باشیم؟

  23. سعید گفت:

    ممنونم آقای عابدینی. میتونم شمارتونو داشته باشم؟

    • عابدینی گفت:

      سلام
      می توانید با تالار بورس منطقه ای آذربایجان شرقی در تماس باشید، همچنین اینجانب از طریق این وب سایت و نیز از طریق ایمیل در خدمت هستم

  24. موسی عبدلی شادباد گفت:

    با سلام
    میخواستم بپرسم بعد اینکه تو ازمون معامله گری قبول شدیم(به امید خدا انشالله)باید دوره های خاصی رو بگذرونیم؟من بیشتر از این بابت نگرانم که بعد قبولی چجوری باس معامله کنیم وقتی نه تجربه ای داریم نه تحلیل کردن بلدیم؟
    مرسی از لطفتون

    • عابدینی گفت:

      سلام
      آموزش های لازم توسط شرکت های کارگزاری و دوره های آموزشی لازم صورت می پذیرد، مطمئن باشید همه معامله گر های فعال بورس در ابتدا مبتدی بوده اند

  25. روزبه گفت:

    با عرض سلام و احترام

    میخواستم بپرسم آزمون اصول بازار سرمایه هر ۶ ماه یکبار به طور مستمر برگزار میشه ؟ یعنی هم در اسفند و هم در شهریور

    با تشکر فراوان

    • عابدینی گفت:

      سلام
      بله، آزمون های کتبی بازار سرمایه به طور مستمر هر شش ماه یکبار در تبریز و چند شهر دیگر کشور برگزار می شوند، هرچند ماه های برگزاری آن الزاما اسفند و شهریور نیستند و گاها بهمن و مرداد نیز برگزار می شوند. البته برخی از آزمون ها (از جمله آزمون اصول بازار سرمایه) را می توانید بصورت الکترونیکی و با فواصل نزدیکتر از شش ماه نیز شرکت فرمایید برای اطلاع بیشتر به این نوشته مراجعه نمایید

  26. روزبه گفت:

    سلام و تشکر از جواب سوالم

    من خودم تبریزی هستم میخواستم بپرسم در تبریز محلی برای کلاس های آموزش تحلیل تکنیکال وجود داره یا نه ؟ شنیدم بعضی مواقع خود سازمان بورس کلاسهایی را برگزار میکنه میشه در آن کلاس ها شرکت کرد و یا مختص خود کارگزاریهاست ؟

    ممنون

    • عابدینی گفت:

      باسلام
      در تبریز برخی از موسسات دارای مجوز از کمیته آموزش سازمان بورس و اوراق بهادار اقدام به برگزاری دوره های آموزشی از جمله دوره تکنیکال می کنند.
      در تالار بورس منطقه ای آذربایجان شرقی دوره تکنیکال توسط بورس برگزار نمی شود و این تالار بر برگزاری دوره های آشنایی با بورس و بازار سرمایه متمرکز است لازم به ذکر است که دوره های آموزشی این تالار به صورت عمومی برگزار شده و شرکت در آن برای همه افراد آزاد است؛ برای شرکت در دوره های تالار بورس تبریز به این تالار مراجعه فرموده و ثبت نام نمایید

  27. فرزانه گفت:

    با سلام زمان ثبت نام آزمون های معامله گری کی می باشد?
    ممنون

  28. شیما گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت رییس محترم سازمان بورس تبریز من کارشناسی یک رشته غیر مرتبط با این سازمان می باشم میخواستم بدونم با این حال می تونم در آزمون معامله گری شرکت کنم و اینکه معدلم هم ۱۴ هستش و اینکه زمان ازمون ها رو از کجا پیگیری باید کنم؟؟؟

    • عابدینی گفت:

      با سلام
      افرادی که فارغ التحصیل رشته های غیر مرتبط می باشند به عنوان پیشنیاز باید گواهینامه اصول بازار سرمایه را اخذ نمایند (البته می توان همزمان در هردو آزمون شرکت کرد)، زمان ثبت نام آزمون ها معمولا حدود یک ماه یا اندکی بیشتر از یک ماه مانده به برگزاری آزمون می باشد برای اطلاع بیشتر می توانید از وب سایت اداره گواهینامه های حرفه ای سازمان بورس پیگیر باشید

  29. شيما گفت:

    خیلی ممنون از توجهتون یه سوال دیگه هم داشتم منابع امتحانی رو از کجا میتونم پیدا کنم؟

  30. شیما گفت:

    خیلی متشکر از راهنماییهاتون

  31. احمد گفت:

    سلام آقای عابدینی ممنون از وب سایت خوبتان
    دو تا سوال داشتم ممنون می شوم جواب بدهید
    ۱- آیا کسی که رشته اش غیر مرتبط هست و آزمون اصول بازار سرمایه را قبول نشده است و آزمون معامله گری را قبول شده است میتواند در کارگزاری معامله گر شود . یا اینکه باید صبر کند تا اصول را هم قبول شود
    ۲- کسانی که رشته مرتبط دارند و معدلشان بالای ۱۵ می باشد و هیج یک از مدارک را ندارد آیا می تواند به عنوان معامله گر مشغول به کار شود .دقیق قانونش را یادم نیست فکر کنم یه ۶ماهی به معامله گر زمان می دهند تا مدارک را بگیرد . آیا این قانون هنوز پا برجا هست

    • عابدینی گفت:

      با سلام
      طبق اطلاعاتی که بنده دارم پاسخ هر دو سوال شما منفی است، به عبارت دیگر تا زمانی که فرد گواهینامه معامله گری را اخذ نکرده باشد، امکان صدور مجوز «ورود به کلیه تالارها» برای ایشان مقدور نخواهد، صرفا برای بعضی از شهرستان ها طبق ضوابط مربوطه می توان مجوز موقت شهرستان صادر نمود

  32. مهدی گفت:

    با سلام
    ممنون میشم اگه بفرمایید دوره بعدی آزمون معامله گری احتمالا چه زمانی برگزار میشه

  33. الهام گفت:

    با سلام
    ممنون میشم اگه بفرمایید که آیا امکان شرکت همزمان در آزمون اصول بازار سرمایه و معامله گری هست یا خیر؟؟

  34. س. گفت:

    سلام … منابع آزمون معامله گری و اصول مقدماتی جهت شرکت در آزمون های دوره بعد را از کجا می تونیم تهیه کنیم … طبق تغییرات ایجاد شده در مفاد آزمون ها .. لطفا منابع منطبق با این تغییرات رو معرفی نمایید .. با تشکر فراوان .

  35. مينا گفت:

    سلام خسته نباشید. برای شرکت در دوره های اموزشی ویزه اخذ مدرک معامله کری برای کسانی که رشته غیرمرتبط دارن همینکه در ازمون اصول قبول شده باشیم کافیه یا باید منتظر بشیم مدرک اصول صادر بشه؟

  36. رضا گفت:

    سلام. از زمانی که مدارک رو فرستادیم چقدر طول میکشه تا مدرک اصول بازار سرمایه برامون صادر بشه؟

  37. مرتضي گفت:

    سلام ببخشید با توجه به اینکه مییکن تا دوره بعد قبولی تو ازمون معامله کری فرصت هست اصول رو بکیریم ایا حتما باید دوتا ازمون معامله کری و اصول رو با هم شرکت کنیم یا اینکه میشه اول معامله کری رو بدیم اکه قبول شدیم بعد ازمون اصول رو بدیم؟؟؟ممنون

    • عابدینی گفت:

      با سلام
      تا تاریخ آخرین آزمون این قانون وجود داشته که «اگر داوطلبی در یکی از آزمون‌های هم نیاز نمره قبولی کسب نکند، حداکثر تا دو دوره آزمون فرصت دارد در آن آزمون مجددا شرکت کند و نمره قبولی کسب کند. در غیر اینصورت آزمون های هم نیازی که نمره قبولی اخذ کرده است نیز لغو خواهد شد.» اما قبل از ثبت نام در آزمون لطفا از تغییرات احتمالی در قوانین مطمئن شوید.

  38. مجتبی گفت:

    سلام استاد خسته نباشید با تشکر از پاسخگوییتون..ببخشید استاد من ازمون های اصول و معامله گری رو قبول شدم و ارشد کشاورزی از دانشگاه تربیت مدرس هستم میخواستم ببینم برا کار باید چیکار کنم؟چه اطلاعاتی رو باید قوی کنم؟معمولا تو مصاحبه از چه چیزایی سوال میپرسن و از ما انتظار دارن؟ اینکه رشته ام غیر مرتبطه مشکلی هم ایجاد میکنه واسه کار پیدا کردن؟ممنون

    • عابدینی گفت:

      با سلام
      برای فعالیت در شرکت های کارگزاری رزومه خود را به دفاتر مرکزی آنان ارسال کنید، می توانید از وب سایت کانون کارگزاران آدرس و مشخصات شرکت های کارگزاری را مشاهده فرمایید. نحوه مصاحبه به رویه و سلیقه شرکت های کارگزاری مربوط بوده و استاندارد بخصوصی ندارد؛ ممکن است در برخی از شرکت های کارگزاری از رشته تحصیلی شما استقبال نکنند اما ناامید نشوید و به تلاش خود ادامه دهید، مطمئنا با تلاش موفق خواهید شد!

  39. لیلا گفت:

    با سلام خدمت جناب آقای عابدینی
    من رشتم اقتصاد و معدلم ۱۴ هست مدرک اصول بازار سرمایه رو ۹۲ گرفتم الان برای معامله گری باید چی بخونم و چه شرایطی هست؟

    • عابدینی گفت:

      با سلام
      لطفا مدنظر داشته باشید که گواهینامه های حرفه ای بازار سرمایه طبق اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار تا دو سال از زمان اخذ گواهینامه مذکور اعتبار دارند. در هرحال می توانید مفاد آزمون گواهینامه حرفه ای معامله گری بازار سرمایه را از اینجا مطالعه فرمایید

  40. صالح راد گفت:

    سلام استاد روزتون بخیر.من یه سوالی داشتم از خدمتتون تفاوت دوره های آموزشی کانون کارگزاران با اداره گواهینامه های حرفه ای چی هستش؟الان جفتشونم دوره معامله گری دارن با تاریخ ثبت نام های متفاوت

    • عابدینی گفت:

      با سلام
      دوره های کانون کارگزاران دو نوع هستند:
      الف) دوره آمادگی برای آزمون معامله گری (ویا سایر آزمون ها) که به مانند کلاس های کنکور, برای علاقمندان به شرکت در آزمون برگزار می شود
      ب) دوره پس از اخذ مجوز معامله گری از اداره گواهینامه های حرفه ای، که برای شروع به کار معامله گران برگزار می شود
      اما آنچه در سایت اداره گواهینامه های حرفه ای سازمان بورس درج گردیده آزمون برای اخذ مجوز معامله گری است

  41. صالح راد گفت:

    خیلی ممنون از پاسختون.با عرض معذرت سوالی دیگه ای هم داشتم پس استاد با این حساب دوره پذیرش سفارش مشتری که توسط کانون برگزار میشه شامل آزمون و مدرک پذیرش از کانون کارگزاران هم میشه؟من اگر شرکت کنم میتونم در صورت قبولی مدرکش رو بگیرم؟

  42. عارفه گفت:

    باسلام وعرض تشکراز شما استادمهربان و دلسوز.ایا برای ازمون معامله گری بازارسرمایه قوانین معا مله گری که روی سایت هستش کافیه یا باید خوداموز معامله گری هم خوند.

    • عابدینی گفت:

      با سلام
      از لطف و توجه شما سپاسگزارم.
      برای شرکت در آزمون معامله گری، به نظر بنده، مطالعه قوانین کافی است و نیازی به مطالعه کتاب خودآموز نیست

  43. سرمد گفت:

    باسلام خدمت استاد عزیزو تشکر از پاسخگویی شما.من کتاب امادگی ازمون اصول بازار سرمایه تهیه کردم و برا ازمون دارم میخونم کتاب خوداموز رو بهم معرفی کردن.ایا بجای خوداموز کتاب ازمون های اصول بازار سرمایه بگیرم کافیه یا حتمن کتاب خوداموزهم بگیرم.مرسی

    • عابدینی گفت:

      باسلام
      با سرفصل های این دو کتاب چندان آشنا نیستم اما پیشنهاد کلی بنده این است که اول مباحث را مطالعه فرمایید و حتما چند نمونه سوال از دوره های قبل را ببینید

  44. زهرا گفت:

    سلام استادعزیز.مشخص نیست ازمون معامله گری تهران احتمالاچه ماهی برگزارمیشه؟

  45. کمالی گفت:

    من فارغ التحصیل کارشناسی رشته مدیریت بازرگانی با معدل ۱۹٫۵ هستم و از مجوز موقت استفاده کردم و در شهرستانها سابقه معامله گری دارم و آزمون معامله گری هم شرکت کردم و قبول شدم و کلاسهای آموزشی کانون رو در این رابطه گذرانده ام آیا میتوانم برای صدور مدرک معامله گری اقدام نمایم؟

    • عابدینی گفت:

      با سلام
      تاجایی که بنده اطلاع دارم رشته مدیریت بازرگانی جز رشته های مرتبط طبقه بندی نمی شود، اما برای اطلاع دقیق می توانید از اداره گواهینامه های حرفه ای جویا شوید

  46. الهام گفت:

    با سلام و خسته نباشید
    میخواستم بپرسم آزمون مقررات همون آزمون معامله گریه ؟ و اینکه زمان ثبت نام آزمون که؟ کتاب خودآموز معامله گر بازار سرمایه منبع مناسبی برا آزمون هس یا نه؟

    • عابدینی گفت:

      با سلام
      متاسفانه نفرمودید که منظور از آزمون مقررات کدام است اما به نظر می رسد آزمون مقررات مدنظر شما همان آزمون معامله گری بازار سرمایه است. زمان ثبت نام آزمون را از سایت reg.seo.ir مشاهده فرمایید. این آزمون صرفا شامل قوانین و مقررات است و بهتر است خود قوانین را مطالعه فرمایید

  47. الهام گفت:

    با تشکر بله منظورم آزمون معامله گری هستش. تو این سایت برا آزمون منظور از گروه اول و دوم یا نوبت اول و دوم چیه؟

  48. الهام گفت:

    ممنون از پاسخ های دقیقتون.

  49. سینا گفت:

    سلام دکتر.من کارشناسی ارشد مدیریت مالیم معدلم هفده اس و کارشناسیم مدیریت بازرگانی معدلم پایینتراز پانزده اس ایا میتونم ازمون معامله گری امتحان بدم بدون شرکت در ازمون اصول بازارسرمایه.تشکر

    • عابدینی گفت:

      باسلام
      همانگونه که در متن مصوبه نوشته شده است،“افرادی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در رشته‌های مرتبط…”، مدارک بالاتر در رشته های مرتبط نیز مورد قبول خواهند بود

  50. maryam گفت:

    با سلام از کدوم سایت میتونم ثبت نام کنم لطفا راهنمایی کنید.

  51. عارفه گفت:

    باسلام.دکتر من ارشد مدیریت مالی هستم معدلمم بالای پانزده هست.آیا برای مدرک معامله گری بازار سرمایه نیازی به مدرک اصول ندارم یا برای این مصوبه معدل کارشناسی مهمه نه کارشناسی ارشد.باتشکر

    • عابدینی گفت:

      باسلام
      همانگونه که در متن مصوبه نوشته شده است،“افرادی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در رشته‌های مرتبط…”، مدارک بالاتر در رشته های مرتبط نیز مورد قبول خواهند بود

  52. محسن گفت:

    با سلام. خسته نباشید میگم بهتون بابت سایت فعال وپربارتون
    یک سوال داشتم. تو این قانونی که میگه : گر داوطلبی در یکی از آزمون‌های هم نیاز نمره قبولی کسب نکند، حداکثر تا دو دوره آزمون فرصت دارد در آن آزمون مجددا شرکت کند و نمره قبولی کسب کند.
    منظورش از دو دوره چیست ؟ دوره زمانی مد نظرشه یا نه میتونه دوبار دیگه اون ازمن رو شرکت کنه و مدرک بگیره ؟
    با تشکر

  53. محسن گفت:

    متشکرم

    و یک سوال دیگه ذاشتم. یک نفر الان بخوتد این ازمونها رو شرکت کنه که بعدا تو کارگزاری ها یا شرکت های تامین سرمایه مشغول به کار شه ، غلاوه بر ازمون اصول بازار سرمایه شما کدوم ازمون ها رو پیشنهاد میکنید ؟‌ با الویت البته

    • عابدینی گفت:

      باسلام
      بعد از آزمون اصول بازار سرمایه به ترتیب در آزمون های معامله گری بازار سرمایه، تحلیل گری بازار سرمایه، مدیریت سبد اوراق بهادار و…

  54. سالار گفت:

    سلام اگر در آزمون مردود بشیم منظورم غیر از اصول و تحلیل گری هست، دور بعدی می تونیم دوباره شرکت کنیم یا محدودیت داره؟

  55. سپیده گفت:

    با سلام
    من کارشناسی مدیریت دولتی خوندم و معدلم بالای ۱۵ می باشد همچنین ارشد مدیریت بحران ، ایا می توانم همان اول در آزمون معامله گری شرکت کنم؟

  56. سميه گفت:

    سلام خسته نباشید.من ارشد حسابداری هستم.میخواستم بدونم بارشته مرتبط هم باید در ازمون أصول بازارسرمایه شرکت کرد؟واینکه بعداز قبولی نحوه استخدام بورس جکونه است؟واینکهً زمان های برکزاری ازمون أصول بازارسرمایه هم الکترونیکی وهم غیر الکترونیکی دقیقا کی؟ممنون ازراهنماییتون

    • عابدینی گفت:

      باسلام
      درصورتی که از رشته مرتبط فارغ التحصیل شده و معدل بالای ۱۵ داشته باشید، برای دریافت مدرک معامله گری بازار سرمایه نیازی به گواهینامه اصول بازار سرمایه ندارید.
      آزمون های گواهینامه های حرفه ای، آزمون استخدامی بورس نیستند، استخدام در شرکت های کارگزاری و سایر شرکت ها و نهادهای مالی، براساس نیاز شرکت های مذکور صورت میگیرد که داشتن گواهینامه حرفه ای برای داوطلبان استخدام در این شرکت ها در برخی سمت ها الزامی و دربرخی دیگر امتیاز مهم محسوب می شود
      برای مشاهده جدول دقیق زمانی آزمون ها به این لینک مراجعه فرمایید

  57. یاری گفت:

    با سلام
    در صورتی که از رشته عیر مرتبط فارغ التحصیل شده و در ازمون معامله گری بازار سرمایه قبول شویم و مدرک اصول بازار سرمایه را نداشته باشیم در این صورت قبولی ابطال می شود

    • عابدینی گفت:

      باسلام
      تا دو دوره فرصت دارید گواهینامه اصول بازار سرمایه را نیز اخذ کنید در اینصورت می توانید از مزایای گواهینامه معامله گری استفاده کنید

  58. مهدی گفت:

    باسلام
    من مدرک کارشناسی ام ناپیوسته است با معدل ۱۵/۵ …ولی مدرک کاردانی ام را با معدل ۱۳گذرانده ام
    لطف میکنین راهنمایی کنین که آزمون اصول رو باید بدم یا لزومی ندارد؟؟

    • عابدینی گفت:

      باسلام
      تاجایی که بنده اطلاع دارم ملاک معدل لیسانس است، ولی برای اطمینان می توانید از اداره گواهینامه های حرفه ای بورس استعلام کنید

      • مهدی گفت:

        امکانش هست لینک های ارتباطی با اداره گواهینامه های حرفخ ای بورس رو برای من بزارید؟؟؟

        • عابدینی گفت:

          نشانی:
          تهران – میدان ونک – ابتدای خیابان ملاصدرا- شماره ۱۳ – سازمان بورس و اوراق بهادار- طبقه ۲ اداره آموزش و امور گواهینامه های حرفه ای، صندوق پستی : ۶۳۶۶ – ۱۹۹۳۵
          تلفن:
          اداره امور گواهینامه های حرفه ای: ۸۴۰۸۳۲۰۹ (۰۲۱)

  59. مرتضی گفت:

    باسلام
    برای شرکت در آزمون معامله گری خواندن قوانین مقررات ۳آزمون تامین اوراق مالی و بورس کالا و ابزار مشتقه بهمراهه قوانین مقررات اصول بازار سرمایه کافی است؟چون سرفصلهای هایی که در بالا دادن،در این منابع هستن؟؟ یا باید علاوه از اونها این سرفصل‌هایی ک بورس اعلام.کرده رو هم بخونیم؟؟؟
    باتشکر

    • عابدینی گفت:

      باسلام
      جناب آقای مرتضی، دوست گرامی
      گواهینامه های معامله گری گذشته، به هر نحوی که بوده اند، اکنون برگزار نمی شوند! لطفا آنها را فراموش کنید.
      در حال حاضر فقط یک گواهینامه معامله گری به نام “گواهینامه معامله گری بازار سرمایه” برگزار می شود که مفاد آن در اینجا و اینجا نوشته شده است. این قوانین را به خوبی مطالعه کنید و در آزمون شرکت کرده و قبول شوید! اینکه در گذشته چه بوده و چگونه برگزار می شد، مهم نیست

  60. حسام گفت:

    با سلام و تشکر از راهنمایی های جنابعالی.
    سه سوال داشتم از حضورتون:
    ۱٫ من لیسانس غیر مرتبط دارم، اگر در آزمون مقررات که به صورت غیر کتبی در آبان و آذر برگزار می شود شرکت کرده و قبول شوم و در آزمون کتبی اصول که در اسفند برگزار می شود نیز قبول شوم مدارک من مورد تأئید هستند؟

    ۲٫ آیا می توانم در آزمون های غیر کتبی آبان و آذر در روزهای مجزا در آزمون های مقررات و همچنین کارشناسی عرضه و پذیرش شرکت کنم؟(در حالی که قصد دارم در آزمون اصول اسفند شرکت کنم)

    ۳٫ من در آزمون اصول شهریور ثبت نام کرده اما در جلسه امتحان حضور نداشتم، آیا از آزمون اصول اسفند محروم هستم؟

    با تشکر

    • عابدینی گفت:

      با سلام
      ۱ – بله در اینصورت گواهینامه شما مورد تایید خواهد بود
      ۲ – آزمون های “کارشناسی عرضه و پذیرش” و “اصول بازار سرمایه” هم نیاز هستند بنابراین می توانید آنچه پیش بینی کرده اید را محقق کنید. برای اطمینان بیشتر اینجا را مطالعه فرمایید
      ۳ – خیر، محروم نیستید و می توانید در آزمون شرکت کنید
      موفق و سربلند باشید

  61. آذراز شيراز گفت:

    باسلام من در آزمون معامله گرى شهریور قبول شدم.اما به دلیل مشکل رفتن به تهران و شرکت در کلاس ها مدرک را هنوز نگرفته ام اگر شرکتى از من درخواست کار بکند آیا نداشتن مدرک مشکل ساز بوده یا ایرادی ندارد و بلافاصله میشود در کلاس ها شرکت کرد.
    باتشکر

  62. رز گفت:

    باسلام. خیلی ممنون از اطلاعاتتون. من کارشناسی مدیریت بازرگانی هستم . معدلم هم بالای ۱۵ بوده است. می تونم فقط آزمون معامله گری بازار سرمایه رو بدم

  63. کالی گفت:

    ببخشید من شنیدم که اخیرا مدرک مدیریت بازرگانی هم به رشته های معامله گری اضافه شده که افرادی که دارای این مدرک هستند دیگر نیاز ندارند که امتحان اصول رو بدهند فقط کافی است که امتحان معامله گری رو بدهند به کانون زنگ زدم گفت هنوز مصوبه از سازمان بدست ما نرسیده خواهشمند است که اگر دسترسی به سازمان دارید پیغام من رو برسانید که زودتر مصوبه به دست کانون برسد به خدا من نیاز به این مدرک برای کار دارم.باتشکر.

  64. maede گفت:

    باسلام ..میخواستم بدونم زمان ثبت نام ازمون اصول بازار سرمایه و تحلیل گری چه زمانیه ؟

  65. آرام گفت:

    سلام من رشته ام اقتصاده و معدلمم ۱۷ .در هیچ ازمون بورسی تا حالا شرکت نکردم.اگه بخام در بورس به عنوان کارگزار استخدام بشم باید چه ازمونی شرکت کنم؟؟؟
    با این شرایط دیگه اصلا لازم نیست در ازمون اصول سرمایه شرکت کنم؟؟یا برای شرکت در ازمون معامله گری نیازی به داشتن مدرک اصول بازار سرمایه نیست؟؟؟؟ باسپاس ممنون میشم جواب بدین

    • عابدینی گفت:

      با سلام
      با شرایطی که فرمودید، برای اینکه کارگزار معامله گر شوید کافی است که فقط در آزمون “معامله گری بازار سرمایه” موفق شوید

  66. مهدی گفت:

    سلام و تشکر بابت حسن توجه شما
    من لیسانس فیزیک هستم میخاستم برای ارسد مدیریت مالی بخونم به نظر شما فرصت های شغلی پیش روم چی می تونه باشه در ضمن ارشد ازاد میخام بخونم تشکر

    • عابدینی گفت:

      باسلام
      اخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت مالی می تواند راه شما در فعالیت در زمینه های بورس، بانک و سایر فرصت های اشتغال در زمینه مالی را هموار کند، اما پیشنهاد می کنم به علایق خود مراجعه فرمایید! اینکه آیا فعالیت در زمینه مالی را تا چه حد دوست دارید و آیا تنها راه رسیدن به علاقه تان درس خواندن در رشته مالی است؟!
      موفق و سربلند باشید

  67. پری گفت:

    با سلام و خسته نباشید؛
    من مدرک مدیریت بازرگانی با معدل ۱۴٫۲۰ دارم آیا باید در آزمون اصول سرمایه شرکت کنم ؟

  68. کورش گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید . من ارشد مهندسی مالی دارم با معدل ۱۷ در صورت قبولی در آزمون معامله گری باز هم باید در دوره های آموزشی شرکت کنم؟

  69. M.D گفت:

    سلام.
    آقای عابدینی واقعابابت صبوری درپاسخ ها واطلاعات خوبی که در اختیار همه قرار میدیدممنونم.
    میخاستم بدونم
    ۱-با /کارشناسی بازرگانی معدل۱۴٫۱۳ /سن۲۷/اگرمدرک معامله گری رو دریافت کنم،واقعا بدون آزمون استخدامی دیگری می تونم استخدام بورس بشم؟؟؟؟؟؟؟
    ۲-علاقه زیادی به این قبیل فعالیت ها دارم،آینده ای برای این کارپیش بینی میکنید؟
    ۳-حدودا خواندن منابع (اصول و معامله گری) چه مدت زمان میبره؟باتوجه به اینکه هیچ اطلاعات پیش ضمینه ای ندارم…..

    • عابدینی گفت:

      با سلام
      از لطف و توجه شما سپاسگزارم
      ـ باتوجه به معدلی که فرموده اید شما برای رسیدن به هدف خود می بایست در هر دو آزمون “اصول بازار سرمایه” و “معامله گری بازار سرمایه” شرکت کرده و موفق شوید. توجه شما را به این نکته جلب می کنم که موفقیت در این آزمون ها به معنی استخدام در بورس نیست، گواهینامه های مذکور، همانگونه که از نام آن نیز پیداست، “گواهینامه حرفه ای” هستند و اخذ این گواهینامه ها به معنی استخدام نیست.
      ـ پیش بینی آینده محتاج فاکتورهای بسیاری است، بازار سرمایه همیشه رو به پیشرفت است. هرچند جایگاه شغل معامله گری مانند سایر مشاغل در بازار سرمایه با تغییر پرسرعت تکنولوژی می تواند دستخوش تغییرات زیادی شود.
      ـ حتما با سعی و کوشش می توانید در زمان مناسب خود را برای آزمون آماده کنید، پیش بینی زمان لازم برای مطالعه دروس با توجه به شرایط متفاوت افراد ممکن نیست
      موفق و پیروز باشید

  70. وحیذ گفت:

    سلام معدل ۱۴/۸۹ رشته حسابداری میتونم ازمون معامله گری امتحان بدم

  71. مهتاب گفت:

    سلام آقای عابدینی
    برای قبولی معامله گری بایدحتمن ۴۰درصدزده باشیم؟ینی اگه ۲۴سوال کاملادرست وبدون هیچ نمره منفی داشته باشیم قبول هستیم؟
    واینکه شرکتهای کارگزاری فقط درتهران هستند یاشهرستانی هاهم می تونن این دوره هارودر مراکزاستانهای خودشون بگذرونن؟

    • عابدینی گفت:

      سلام
      کسب حد نصاب ۴۰ درصد شط قبولی در آزمون معامله گری است و با احتساب ۶۰ سوال مطرح شده در آزمون مذکور با ۲۴ پاسخ صحیح و بدون پاسخ نادرست می توان قبول شد
      کارگزاری های بورس در اکثر شهرهای بزرگ کشور شعبه و یا نمایندگی دارند. شایان ذکر است برگزاری دوره از وظایف کارگزاری نیست

  72. M.D گفت:

    سلام دکترخیلی خیلی ممنونم از اینکه به سوالاتم پاسخ دادین.
    تصمیم گرفتم که با برنامه ای تقریباسبک مطالعه منابع رو شروع کنم.یه سوال داشتم میشه منو راهنمایی کنین که چطورمیشه معاملات انلاین انجام بدم،ازکجا شروع کنم،هیچ اطلاعاتی ندارم،با یکی از استادای دوران تحصیلم مشورت کردم ولی……!
    جناب دکتر امکانش هست ایمیل و شماره تماس شما رو داشته باشم؟
    بی نهااااااااااایت سپاس.

    • عابدینی گفت:

      با سلام
      برای انجام معاملات آنلاین به یکی از شرکت های کارگزاری مراجعه فرمایید. معمولا شرکت های کارگزاری به صورت چاپ شده و یا الکترونیکی جزوه آموزشی برای انجام معاملات آنلاین را تهیه کرده اند و در اختیارتان قرار خواهند داد

  73. M.D گفت:

    جناب دکتر بنظرشما این بسته های آموزشی مناسب هستن برا ی آموزش معاملات آنلاین؟؟؟

    • عابدینی گفت:

      با سلام
      لینک تبلیغ بسته آموزشی را مشاهده کردم، متاسفانه محتوای این بسته را تاکنون مشاهده نکرده ام، لذا امکان اظهارنظر ندارم

  74. M.D گفت:

    ممنونم آقای عابدینی.

  75. MB گفت:

    سلام وقتتون بخیر آقای عابدینی ثبت نام آزمون معامله گری سال ۹۵ کی شروع میشه ممنون سایت آزمون های بورس مشکل داره و باز نمیشه

  76. پروانه گفت:

    با عرض سلام خدمت شما آقای عابدینی برای ازمون معامله گری در بورس چه منابعی را مطالعه کنیم من سایت های زیادی رو رفتم اما چیزی پیدا نکردم

  77. حسن گفت:

    سلام
    جناب آقای عابدینی واقعا به شما خسته نباشید می گم
    چند تا سوال داشتم ممنون میشم جواب بدید
    من ساکن اصفهانم مدرک کارشناسی کامپیوتر نرم افزار دارم و معدلم زیر ۱۵ است
    برای گرفتن نمایندگی کارگزاری یا شعبه یا برای تریدر می خواستم تمام مدارک مورد نیاز بگیرم
    لطفا تمام مدارک که با بگیرم رو با اولیت لطف کنید بگید
    آیا برای هر مدرک احتیاج به کلاس است؟
    آزمون ها اصفهان برگزار میشه؟
    هزینه آزمون ها چطوریه؟
    بازم بگم که من هیچ مدرک بورسی ندارم
    ممنون از لطفتون
    اگر بتونید خصوصی تر تو تلگرام باهاتون صحبت کنم ممنون میشم شمرتون رو به ایمیلم ارسال کنید

    • عابدینی گفت:

      باسلام
      برای فعالیت به عنوان معامله یک شرکت کارگزاری و با توجه به رشته تحصیلی تان، شما نیاز به اخذ گواهینامه های حرفه ای «اصول بازار سرمایه» و «معامله گری بازار سرمایه» دارید. این آزمون ها هر سال دو مرتبه در ۵ شهر از جمله تبریز و اصفهان برگزار می شوند جدول زمانی آزمون ها را می توانید در این آدرس ملاحظه فرمایید، هزینه آزمون ها و سایر موارد در همان وب سایت درج گردیده است.

  78. وحید گفت:

    سلام جناب عابدینی
    برای ازمون اصول کدام کتاب یا جزوه رو پیشنهاد میکنید
    ممنون

  79. Farzam گفت:

    با سلام.
    لیسانس حسابداری دارم با معدل پایین ۱۵ بنا به دلیل مشکلات کم شنوایی نتونستم معدل قابل قبولی کسب کنم.و از یکی از دوستان شنیدم که خودم رو برای امتحان معامله گری و بازار حرفه سرمایه شرکت کنم.و تا آنجایی که بنده مطالعه کردم شرط معدل وجود داره که اونم معدل بالی ۱۵٫ممنون میشم راهنماییم کنید.از صفر تا صد موضوع رو برام روشن کنید که آیا شدنی هست؟اگه نیست بازم باید شدنی باشه…راهی نیست که شدنی نباشه.

    • عابدینی گفت:

      با سلام
      اگر معدل کمتر از حد نصاب دارید باید دو گواهینامه “اصول بازار سرمایه” و “معامله گری بازار سرمایه” را دریافت کنید

  80. سپیده گفت:

    سلام خدمت آقای عابدینی
    رشته تحصیلی من کارشناس حرفه ای مدیریت بورس هست و برای فعالیت در زمینه معامله گری میخواستم ببینم شرایط برای من چجوریه نیاز به اصول و قوانین هست؟
    با تشکر

  81. عطیه گفت:

    باسلام خسته نباشید.این قانون جدید که نوشته فقط کسانی ک مدرک cfa بایدداشته باشن تااصول بازار سرمایه رو شرکت کنن چیه جریانش؟واینکه ازمون الکترونیکی رو تاریخاشو سایت زده ک توش اصلا اصول سرمایه نیس منی که این مدرکcfa رو ندارم چیکارباید کنم و چرا ازمونهای کاغذی اصلا توسایت تاریخ نداره.الان واس اصول سرمایه من باید چیکارکنم.خیلی خیلی ممنون

    • عابدینی گفت:

      سلام
      مدرک CFA یک گواهینامه معتبر بین المللی در حوزه بازار سرمایه است که آزمون آن توسط موسسه CFA Institute برگزار می شود. طبق قوانین افرادی که دارای گواهینامه CFA هستند برای فعالیت در بازار سرمایه ایران و استفاده توام از مزایای گواهینامه های سازمان بورس و گواهینامه CFA در برخی از آزمون ها شرکت کنند. آنچه احتمالا شما در وب سایت اداره گواهینامه های حرفه ای ملاحظه فرمودید آزمون مذکور می باشد
      آزمون های عادی سازمان بورس و اوراق بهادار طبق روال همیشگی برگزار خواهد شد و نیازی به اخذ گواهی CFA برای شرکت در آزمون اصول بازار سرمایه نیست، ثبت نام آزمون های کتبی سازمان در زمان ثبت نام در وب سایت قرار خواهند گرفت

  82. نازنين گفت:

    با سلام و خسته نباشید
    من کارشناس مدیریت مالی هستم و تصمیم دارم در آزمون اصول شرکت کنم.
    آیا مطالعه ی دو جلد خودآموز ازمون و تستهای دوره های قبل به اضافه ی جزوه ی مقررات کافیه؟یا باید منابع کارشناسی ارشد (مدیریت مالی اقای مناجاتی یا تهرانی , اقتصاد اقای نظری ,سرمایه گذاری دکتر راعی و..) رو هم مطالعه کنم؟

    • عابدینی گفت:

      باسلام
      به نظر بنده مطالعه منابع مدیریت مالی و سرمایه گذاری و اقتصاد ضروری است، باتوجه به اینکه شما در رشته مرتبط تحصیل کرده اید پیشنهاد می کنم مروری بر این منابع داشته باشید

  83. hadis گفت:

    سلام خسته نباشین
    ببخشید من نمیدونم چطور باید برا آزمون معامله گری ثبت نام کنم؟ هرچی وارد سایت بورس اوراق بهادار میشم چیزی نیست اگه راهنماییم کنین ممنون میشم

  84. banoo گفت:

    سلام خسته نباشید ؛ جناب عابدینی این تغییرات جدیدی که در آزمون های بازار سرمایه ایجاد شده باعث میشه قبولی در اون سختتر بشه ؟ لطفا بهم بگید برام مهمه
    تغییرات ایجاد شده به شرح زیر است:

    ۱٫ تعداد سؤالات هر ماده از آزمون ‌های اصول بازار سرمایه و تحلیل‌گری بازار سرمایه، ۲۰ سؤال تعیین می ‌شود.

    ۲٫ حد نصاب قبولی هر ماده از آزمون ‌های اصول بازار سرمایه و تحلیل‌گری بازار سرمایه، ۳۵ درصد تعیین می ‌شود.

    ۳٫ حدنصاب قبولی میانگین کل نمرات مواد آزمون‌ های اصول بازار سرمایه و تحلیل‌گری بازار سرمایه، ۵۰ درصد تعیین می ‌شود.

    ۴٫ حد نصاب دروس مشروطین تک مادۀ آزمون ‌های اصول بازار سرمایه و تحلیل‌گری بازار سرمایه، نصف حد نصاب هر ماده (۵/۱۷) است، مشروط به اینکه داوطلب حدنصاب میانگین کل نمرات مواد آزمون را کسب کرده باشد.

    ۵٫ مادۀ مقررات اصول بازار سرمایه و هم چنین مواد زبان انگلیسی و مقررات تحلیل‌گری بازار سرمایه نیز جزء مواد دارای شرایط مشروط تک ماده قرار می‌ گیرد.

    • عابدینی گفت:

      باسلام
      هرچند امکان تعداد دروس مشروط تک ماده افزایش یافته و زبان انگلیسی و مقررات تحلیل‌گری نیز افزوده شده اما در کل به نظر می رسد تا حدی شرایط قبولی در آزمون سخت تر گردیده است

  85. banoo گفت:

    ممنون از پاسختون ، واقعا نامید کننده است نمیدونم چیکارکنم

  86. یونس گفت:

    سلام
    من ارشد اقتصادم به نطرتون چه کتابی برای آزمون اصول بازار سرمایه منع هست ؟
    کتاب خود آموز اصول بازار سرمایه ، تالیف رضا مناجاتی و حسین توکلیان و محسن مطمئن ، میتونه منبع باشه؟

  87. طالب گفت:

    سلام
    من لیسانس حسابداری دارم میخوام در
    آزمون معامله گری بازارهای سرمایه شرکت کنم .میشه لطفا منبع این آزمون را بهم معرفی کنید.

  88. ایدا گفت:

    با سلام
    در صورت قبولی در ازمون معامله گری دو دوره فرصت وجود دارد تا در ازمون اصول بازار سرمایه قبول شد این دو دوره منظور دو دوره ازمون اصول است یا ازمون معامله گری زیرا با وجود الکترونیکی بودن معامله گری و کاغذی بودن اصول بین دو دوره اصول و معامله گری فاصله ای زیاد است دو دوره معامله گری چیزی حدود یک ماه است و دو دوره اصول تقریبا ۶ ماه

  89. مسیح گفت:

    با سلام وادب
    من در آزمون اصول بازار سرمایه شرکت کردم ولی حد نصاب نیاوردم الان میتونم در آزمون معامله گری الکترونیکی که ۲ ماه دیگر است شرکت کنم و بعد در دوره بعدی اصول که آخر سال برگزار میشه شرکت کنم ؟
    باتشکر

  90. وحیده گفت:

    با سلام
    من فوق لیسانس رشته ریاضی مالی هستم. این رشته دربین رشته های بالا نیست. درحالی که خیلی شبیه به رشته مهندسی مالی ست. خواستم بپرسم چطور میتونم از اداره گواهینامه بورس بخوام درمورد این رشته بررسی کنن و اگه امکان داشت این رشته رو هم مشمول این قانون قرار بدن؟ این رشته چون جدیدیه خیلی شناخته شده نیست اما مباحثی که تو این دوسال خوندیم اکثرا درمورد بورس و قیمت گذاری اوراق مشتقه بود.

  91. b گفت:

    با سلام خدمت شما، من کارشناسی زبان انگلیسی هستم اما بسیار به فعالیت در بورس و بازار سرمایه علاقمند هستم، بسیار ممنون خواهم شد اگر به چند سوال من پاسخ بدهید: ۱- می خواستم بدانم آیا رشته غیر مرتبط دانشگاهی من منجر به کار پیدا نکردن در کارگزاری یا دیگر شرکت ها نخواهد شد؟ آیا امکان فعالیت با همین شرایط در صورت دارا بودن گواهینامه ها نیز هست؟ ۲- سوال دیگر اینکه آیا به صورت خودآموز و استفاده از منابع پیشنهادی سازمان بورس امکان قبولی وجود دارد؟ به طور کلی با داشتن برنامه مناسب چند ماه زمان برای آمادگی آزمون اصول بازار سرمایه و معامله گری کافی است؟بسیار بسیار ممنون از توجه شما.

    • عابدینی گفت:

      باسلام
      ۱- بارشته غیر مرتبط و بدون گواهینامه حرفه ای نیز می توانید در برخی از سمت های شرکت کارگزاری و سایر شرکت ها مشغول شوید هرچند برخی از این سمت ها مانند کارشناس پذیرش مشتریان نیازمند طی دوره آموزشی مربوطه است، درنهایت مدیران شرکت کارگزاری مسوول تشخیص و انتخاب نیروی انسانی تحت نظر خود هستند.
      ۲- قبولی در آزمون به صورت مستقیم با علاقه و تلاش شما ارتباط دارد و با مطالعه شخصی و بدون شرکت در کلاس های آموزشی نیز می توان در آزمون موفق شد. اینکه چندماه زمان برای آمادگی آزمون لازم است به میزان تلاش شما بستگی دارد
      موفق و سربلند باشید

  92. b گفت:

    با سلام، معمولاً آزمون های بورس و به طور به خصوص آزمون های اصول بازار سرمایه و معامله گری چند بار در سال برگزار می شوند؟

    • عابدینی گفت:

      باسلام
      آزمون ها به دو شیوه الکترونیکی و قلم و کاغذی برگزار می شوند
      آزمون های قلم و کاغذی دو بار در سال و در پنج شهر برگزار می شوند اما آزمون های الکترونیکی در فواصل مختلف در تهران برگزار می شوند. برای اطلاع از برنامه زمانبندی آزمون ها به این لینک مراجعه فرمایید

  93. فاطمه گفت:

    باسلام
    من لیسانس رشته مدیریت صنعتی دارم
    معدلم زیر ۱۵هست
    سنم ۳۰سال است
    اگر در هردو آزمون قبول شوم و مدارکم کامل باشد
    برای کارگذار بورس شدن محدودیت سنی دارم یا ربطی به سن ندارد

  94. فاطمه گفت:

    باسلام
    رشته من مرتبط نیست اگر بخواهم در آزمون معامله گری شرکت کنم حتما باید از قبل مدرک اصول بازار سرمایه را بگیرم یا میتوانم همزمان در آزمون شرکت کنم؟

  95. - گفت:

    با سلام و عرض ادب و احترام، من می خواستم بدانم که با گرفتن گواهینامه های معامله گری و اصول بازار سرمایه آیا می توان به صورت شخصی به فعالیت و خرید و فروش سهام پرداخت یا حتماً بایستی در یکی از کارگزاری های رسمی مشغول کار باشی؟ بسیار بسیار ممنون.

  96. بیتا گفت:

    باسلام.من مدرک کارشناسیم مدیریت دولتی و ترم سه ارشد مدیریت مالی هستم میخواستم بدونم که طبق این قانون بدون داشتن مدرک اصول بازار سرمایه میتونم درآزمون معامله گری شرکت کنم یا نه؟

    • عابدینی گفت:

      باسلام
      طبق متن مصوبه “افرادی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در رشته‌های مرتبط…”

  97. محسن گفت:

    با سلام و خسته نباشید
    میخواستم بدونم ارشد رشته مدیریت صنعتی از دادن امتحان اصول بازار سرمایه میتونه معاف بشه یا باید حتما این آزمون رو بده . ممنون از جوابگویتون

  98. صبا گفت:

    با سلام وخسته نباشید
    ببخشید من مدرک کارشناسی مدیریت بازرگانی دارم وارشد هم مدیریت بازرگانی -گرایش مالی هستم والبته هنوز فقط دفاع کردم وصورتجلسه دفاعمو گرفتم ولی مدرکمو به دلیل دادن مقاله هنوز نگرفتم گفتم میشه بدون داشتن اصول بازار سرمایه ازمون معامله گری رو شرکت کنم
    وامسال در چه شهرهایی ازمون کتبی برگزار میشه وهزینه ازمون معامله گری چقدره
    وایا ازمون معامله گری همون مقرراته؟

    • عابدینی گفت:

      باسلام
      در هنگام ثبت نام حداکثر مدت برای تحویل مدرک دانشگاه اعلام می شود که باید تا آن تاریخ مدرک دانشگاهی خود را ارائه کنید، سایر شرایط آزمون معامله گری را در وب سایت https://reg.seo.ir مطالعه فرمایید

      توضیح:
      آدرس وب سایت اداره گواهینامه های حرفه ای سازمان بورس و اوراق بهادار به آدرس icmc.seo.ir تغییر یافته است.

  99. M.D گفت:

    سلام آقای عابدینی
    آزمون هایی که در سایت reg.seo.ir ثبت شده بصورت الکترونیکی برگزار می شوند؟کلا از کجا متوجه بشیم که آزمون الکترونیکیست؟

  100. - گفت:

    با سلام و ادب و احترام، من بسیار به فعالیت در بورس علاقه مند هستم ولی با منابع مطالعاتی آشنایی کاملی ندارم. من می خواهم در آزمون اصول بازار سرمایه و معامله گری بورس شرکت کنم، آیا کتاب های خودآموز اصول بازار سرمایه جلد اول و دوم و خودآموز معامله گری بازار سرمایه از انتشارات نگاه دانش (معرفی شده به عنوان منابع پیشنهادی از سوی کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار) منابع جامع و خوبی برای موفقیت در این آزمون ها هستند؟ با توجه به اینکه من در رشته ای غیر مرتبط تحصیل کرده ام آیا مطالب این کتاب ها برای کسی که با این حوزه آشنایی چندانی ندارد قابل فهم هست؟ با تشکر فراوان.

    • عابدینی گفت:

      باسلام
      استحضار دارید که نوع مطالعه برای یک آزمون باتوجه به سطح اطلاعات قبلی افراد متفاوت است بنابراین نمی توان به صورت مطلق در مورد کفایت منابع فوق اظهار نظر کرد، هرچند این کتابها یکی از منابع معرفی شده برای آزمون هستند،

  101. BR گفت:

    با سلام و خسته نباشید، پس از گرفتن مدرک اصول بازار سرمایه که مدرک پایه به حساب می آید، برای کسی که می خواهد در حوزه بورس فعالیت کند گرفتن کدام یک از مدارک معامله گری یا تحلیل گری را توصیه می کنید؟ (از نطر اعتبار، فرصت شغلی، درآمد و …)

    • عابدینی گفت:

      باسلام
      گواهینامه تحلیل گری بازار سرمایه فرصت های بهتر و بیشتری در پیش روی شما قرار می دهد اما با توجه به اینکه اخذ گواهینامه معامله گری به نظر آسانتر از تحلیل گری است پیشنهاد می کنم ابتدا بر این گواهینامه تمرکز فرمایید

  102. سمیه گفت:

    سلام کسی اطلاع داره چرا سایت reg.seo.it باز نمیشه . خواهش میکنم اگر کسی میدونه اطلاع رسانی کند با تشکر

  103. - گفت:

    با سلام و ادب و احترام، می خواستم بدانم درآمد یک معامله گر یا تحلیل گر شاغل در کارگزاری ها به طور میانگین چقدر است؟ بازار کار فعلی این حوزه چطور است؟ آیا استخدام شدن در صورت داشتن مدارک مربوطه ممکن خواهد بود؟ (یا تعداد زیادی علیرغم داشتن این مدارک بیکار هستند؟) ممنون از راهنمایی های مفیدتان.

  104. ایدا گفت:

    با سلام . ازمون تحلیل گری بازار سرمایه الکترونیکی است یا کاغذی. زمان ازمون اصول بازار سرمایه ۱۳۹۵ کی است

  105. هستی گفت:

    با سلام و خسته نباشید. میخواستم بدونم برای شرکت در آزمون معامله گری ملاک مدرک کارشناسی هست یا ارشد ؟ من معدل کارشناسیم ۱۴٫۵ هست و معدل ارشدم ۱۶٫۹۲ . میتونم بدون شرکت در آزمون اصول سرمایه، در آزمون معامله گری شرکت کنم ؟ ممنون میشم اگه زود جواب بدین .

    • عابدینی گفت:

      باسلام
      باتوجه به اینکه طبق متن مصوبه “…افرادی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر مورد تأیید…” می توانند از امتیاز این مصوبه استفاده کنند علی القاعده می توان از مدرک کارشناسی ارشد نیز بهره جست

  106. هستی گفت:

    سلام . ببخشید من تو سایت سازمان بورس و اوراق بهادار دیدم زمان آزمون معامله گری ۱۹ آذر هست . یعنی این آزمون دیگه اسفند یا بهمن ماه برگزار نمیشه ؟

    • عابدینی گفت:

      باسلام
      برخی از آزمون ها علاوه بر آزمون کتبی به صورت الکترونیکی نیز برگزار می شوند، آنچه مشاهده نموده اید برنامه آزمون الکترونیکی است

  107. borzoo گفت:

    با سلام ٬ من در ازمون مقررات معامله گری الکترونیکی شرکت کردم و نمرم ۳۹٪ شده ولی مطمعنم خیلی بهتر امتحان دادم٬ ایا جای اعتراض واسه تصحیح مجدد هست؟

  108. علی گفت:

    سلام.معدل بنده ۱۴.۶۰ هست و مدیریت بازرگانی.قبول میکنن که فقط آزمون معامله گری شرکت کنم قبول که شدم کار کنم؟

  109. زینب اقامیری گفت:

    سلام خسته نباشید من فوق لیسانس حسابداری دارم با معدل ۱۸۰۵ ایا میتونم بدون شرکت در ازمون اصول در ازمون تحلیل گری ثبت نام کنم؟

  110. - گفت:

    با سلام و خسته نباشید، اگر دانشجوی کارشناسی ارشد اقتصاد باشی ولی رشته کارشناسی مرتبط نباشه و جز این رشته ها هم نباشه، باز هم باید آزمون اصول بازار سرمایه را شرکت کنی؟

    • عابدینی گفت:

      باسلام
      بله، مگر اینکه دوره کارشناسی ارشد را به اتمام رسانده باشید ویا تا انتهای بازه زمانی که در زمان ثبت نام هر آزمون اعلام می شود به اتمام برسانید

  111. زهره چوبدار گفت:

    سلام، خسته نباشید
    ببخشید من ترم آخر کارشناسیم با معدل ۱۵/۶۰ آزمون معامله گری ۲۹ بهمن رو ثبت نام کردم و مشغول خوندن جزوه هام.
    تا جایی که یادمه موقع ثبت نام تو سایت خوندم که نهایتا تا شهریور سال بعد باید فارق التحصیل بشم وگرنه باید دوره ی بعد رو شرکت کنم. درسته؟
    الان که مدارک ثبت نام رو دیدم، نوشته اصل مدرک که قاعدتا حالا حالاها بهم نمیدن که هیچ، تازه ترم آخرم هستم
    باید چیکار کنم؟ نکنه انقد بخونم بعد بگن برو ۲سال دیگه با مدرک بیا 🙁
    خیلی ممنون میشم پاسخ بدید..

  112. زهره چوبدار گفت:

    سلام آقای عابدینی، خسته نباشید
    ۲تا سوال از حضورتون داشتم
    ۱- نتایج آزمون معامله گری امروز (۲۹ بهمن ۹۵) حدودا چه زمانی اعلام میشه؟
    ۲- اینکه توی سبا نوشته (تاکید می گردد پذیرفته شدگان آزمون معامله گری بازار سرمایه نیازی به ارسال مدارک اشاره شده به سازمان نخواهند داشت.) پس ارسال مدارک مربوط به چه کسانی هستش؟ و اینکه بعد از اعلام نتایج من باید چیکار کنم؟
    از لطفتون ممنونم…

  113. صالح گفت:

    سلام و وقت بخیر..سوالی داشتم خدمتتون ..آزمون معامله کری بازار سرمایه اینترنتی شده..الان ما بای آزمون باز باید تهارن بریم و پشت نت بشینیم و یا اینکه تو هر جایی که به شبکه وصل بشیم این امکان وجود داره در روز آزمون؟ممنونم

    • عابدینی گفت:

      باسلام
      در حال حاضر این آزمون دو نوبت در سال به صورت کتبی و در بقیه موارد به صورت الکترونیکی برگزار می شود در صورتی که قصد شرکت در آزمون الکترونیکی آن را دارید باید برای آزمون به تهران مراجعه فرمایید (نوع جدیدی از الکترونیکی شدن امور!)
      موفق باشید

  114. صالح گفت:

    سلام و وقت بخیر قربان

    بنده کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دارم با معدل ۱۷/۶۶ فارغ التحصیل شدم..الان بنده با توضیحاتتون میتونم معامله گری شرکت کنم بدون اخذ اصول بازار سرمایه؟؟آزمون کتبی معامله گری اطلاع ندارین کی برگزار میشه

    زنده باشید قربان

  115. یاسر گفت:

    سلام من دانشجوی ریاضی مالی هستم ، در آزمون اصول بازار سرمایه بهمن ۹۵ قبول شدم و می خوام دوره بعدی معامله گری رو که در اردیبهشت ۹۶ هست شرکت کنم . من خیلی به ارزش گذاری اوراق بهادار و اوراق مشتقه و حوزه ریسک علاقه دارم و می خوام در حوزه ای فعالیت داشته باشم که این مسائل اهمیت زیادی داره ، به نظرتون با فعالیت به عنوان معامله گر می تونم بعد ها در تامین سرمایه ای ها در مشاغل مرتبط با ایجاد ابزارهای مالی جدید فعالیت کنم ؟ و به پژوهش در حوزه قیمت گذاری و ریسک بپردازم. و در سال پیش رو می خوام برای دکترای مهندسی مالی هم تلاشم رو بکنم ، ۲۴ سال هم سن دارم . خیلی ممنون میشم راهنماییم کنید . چون رشته ما جدید هستش و راهی رو که دارم طی می کنم رو ازش مطمئن نیستم …

    • عابدینی گفت:

      باسلام
      معامله گری می تواند تاثیر بسزایی در آشنایی شما با بازار معاملات اوراق بهادار و سرمایه گذاران داشته باشد اما راهی که مستقیما به هدفتان برساند نیست. هرچند باتوجه به سن جوانی که دارید تجربه بسیار خوبی برای آینده کاری شما خواهد بود. البته با قبولی در آزمون دکترای مالی راه سریعتری برای رسیدن به علایق خود خواهید داشت
      در کل پیشنهاد می کنم از مذاکره مستقیم با شرکت های تامین سرمایه هم غافل نمایید می توانید بصورت مستقیم با این شرکت ها در مورد فرصت های شغلی مورد علاقه خود مذاکره کنید. اگر فرصتی برایتان پیش نیامد ضرر نکرده اید و به راه خود ادامه دهید
      موفق و سربلند باشید

  116. Aida گفت:

    با سلام
    بنده در ازمون معامله گری اردیبهشت قبول شده ام اما رشته تحصیلی غیر مرتبط دارم و در ضمن گواهی اصول بازار سرمایه را ندارم ایا با قبولی در اصول شهریور ماه، برای معامله گری مدرک صادر می شود
    ایا بعد از قبولی در اصول بازار سرمایه در کلاسهای کانون شرکت کنم یا قبل از ان هم می توانم شرکت کنم
    با تشکر

  117. نگار گفت:

    با سلام و احترام
    اگر در ازمون اصول بازار سرمایه که در شهریور برگزار میشه مردود بشیم میتوانیم در ازمون اصول که بهمن ماه برگزار میشه شرکت کنیم یا باید تا دو دوره بعد صبر کنیم؟

  118. مهری گفت:

    سلام می خوام بدونم که اگه آزمون معامله گری این دوره رد بشیم، می تونیم دوره بعد که یک ماه بعد شرکت کنیم؟

  119. مهری گفت:

    سلام می خوام بدونم که اگه آزمون معامله گری این دوره رد بشیم، می تونیم دوره بعد که یک ماه بعد شرکت کنیم؟

  120. Aida گفت:

    با سلام بنده در ازمون اصول شهریور قبول شده و قبل از ان در معامله گری اردیبهشت قبول شده بودم اما هنوز در دوره معامله گری شرکت نکرده ام ایا می توانم برای درخواست کار به کارگزاری ها مراجعه کنم یا بعد از دوره اموزشی اینکار را بکنم

  121. aida گفت:

    با سلام
    بنده رشته غیر مرتبط هستم در کارشناسی عرضه و پذیرش و معامله گری قبول شده بودم که چون اصول نداشتم در اصول شهریور قبول شدم و در حال گذراندن دوره معامله گری هستم چطور برای کار در کارگزاری اقدام کنم ایا ثبت نام در سایت کانون کارگزاران کافی است ایا این سایت فقط برای تهران است در مورد کارگزاری ها تبریز چطور

    • عابدینی گفت:

      باسلام
      ثبت نام در سایت فوق فقط برای تهران نیست اما برای شهرستان ها چندان کاربردی هم نبوده است، پیشنهاد می شود شخصا وارد مذاکره با شرکت های کارگزاری شوید

  122. مهنوش گفت:

    سلام . من رشته غیر مرتبط هستم میخواستم بدونم میتونم آزمون اصول بازار سرمایه و معامله گری را باهم شرکت کنم ؟

  123. مهنوش گفت:

    منظوزم در یک زمان هست

  124. شهرزاد گفت:

    با سلام
    من در آزمون معامله گری یکبار مردود شدم و دوبار ثبت نام کردم و در آزمون شرکت نکردم،آیا با وجود سه بار ثبت نام در آزمون،بازهم میتوانم در آزمون معامله گری شرکت کنم..
    ممنون میشم اگر راهنماییم کنید.
    با سپاس

  125. شهرزاد گفت:

    با سلام
    چند بار میتوان در آزمون معامله گری شرکت کرد؟
    من یکبار مردود شدم و دوبار ثبت نام کردم و در جلسه آزمون شرکت نکردم،آیا با وجود سه بار ثبت نام میتوانم بازهم در آزمون معامله گری شرکت کنم..
    ممنون میشم راهنماییم کنید.
    با سپاس

  126. زهرا گفت:

    با سلام من مدرک ارشد ریاضی مالی با معدل ۱۶٫۹۸ دارم آیا باید در آزمون گواهی نامه اصول بازار سرمایه شرکت کنم؟ برای ثبت نام در کدام سایت اقدام کنم؟

  127. مریم گفت:

    سلام
    اول خواستم تشکر کنم بابت سایت به روزتون
    من منابع آزمون معامله گری رو از لینک مفاد آزمون گرفتم و مطالعه کردم
    سوالم اینه که توی آزمون، شماره ماده و تبصره هم پرسیده میشه؟

  128. Samane گفت:

    با سلام
    من مدرک اصول رو در تیر ماه قبول شدم و آزمون معامله گری هم در تیر اما چون کانون کارگزاران کلاس مشروطی رو برگزار نکرده مدرک هام رو نگرفتم و هرجا برا مصاحبه بهم زنگ میزنن چون مدرک ندارم قبول نمیکنن آیا بدون مدرک امکان معامله گری در کارگزاری نیست
    رشته ام هم نامرتبط هست

  129. پری گفت:

    با سلام و عرض ادب و احترام
    من مدرک دکتری اقتصاد دارم برای فعالیت و اشتغال در بورس از کجا باید شروع کنم؟چه ازمونهایی رو باید شرکت کنم یا نیازی به شرکت در ازمون ندارم؟
    ممنون از راهنماییتون

  130. امیر گفت:

    سلام وقت بخیر
    بنده کارشناسی ارشد (مهندسی مالی) مرتبط دارم و معدل بالای ۱۷، اگر اشتباه نکنم بدون مدرک اصول میتونم مستقیما توی آزمون معامله گری شرکت کنم درسته؟ آزمون تحلیل گری چطور؟

  131. محسن گفت:

    با سلام
    من سال ۹۱ در آزمون اصول قبول شدم؛ آیا برای گرفتن مدرک تحلیلگری باید دوباره آزمون اصول رو شرکت کنم؟

  132. محمدجواد گفت:

    سلام
    میخواستم بپرسم که ازمون های الکترونیکی دقیقا کجا برگزار می شوند. و نحوه برگزاری دقیقا چه شکلیه.
    باتشکر

    • عابدینی گفت:

      سلام
      درحال حاضر آزمون ها در تهران و در ساختمان شرکت اطلاع رسانی بورس و در کامپیوترهای اختصاصی به صورت شبکه برگزار می شود

  133. مجید گفت:

    سلام وقت بخیر
    ببخشید من لیسانس علکم ازمایشگاه دارم میتونم‌تو ازمون معامله گری ثبت نام کنم؟

  134. محسن گفت:

    سلام آقای عابدینی، خسته نباشید
    من در دوره نوزدهم (تاریخ آزمون : ۱۳۹۱/۰۶/۱۷) آزمون اصول بازار سرمایه رو قبول شدم، تا دو هفته دیگه هم تز دکترامو در رشته اقتصاد دفاع میکنم، سوالم اینه که میتونم الان آزمون تحلیلگری رو شرکت کنم و بعد که قبول شدم مدرک اصولمو تمدید کنم؟

    • عابدینی گفت:

      فرایند تمدید مدارک آنقدر پیچیده شده که از کنترل اطلاعات بنده نیز خارج شده است، پیشنهاد می کنم با کانون کارگزاران بورس مذاکره فرمایید

  135. donya گفت:

    سلام . من دانشجوی مهندسی مالی مقطع ارشد هستم .مدرک کارشناسیم مدیریت صنعتی بوده . میخواستم بدونم امکانش هست با توجه به اینکه دانشجوی مالی هستم فقط ازمون معامله گری رو ثبت نام کنم ؟یا حتما باید مدرک ارشدم و بگیرم بعد ؟؟؟

  136. سمیه گفت:

    سلام
    برای شرکت در آزمون معامله گری باید کلاس اموزشی هم شرکت کنیم یا نه ؟ من خودم معامله میکنم برای خودم و اصول اولیه رو بلدم .

  137. مسعود گفت:

    سلام من دانشجوی ارشد مدیریت مالی هستم و شهریور ۹۹ فارغ التحصیل میشم آیا میتونم در ازمون معامله گری بهار ۹۹ شرکت کنم ؟

  138. رجبی گفت:

    سلام
    بنده کارشناسی ارشد مدیریت دولتی گرایش مالیه عمومی و بودجه دارم. آیا این رشته شامل معافیت آزمون معامله گری میشه یا خیر؟

  139. یعقوب تهمتن گفت:

    سلام.. بنده کارشناس ریاضی با معدل ۱۸بوده و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با معدل ۱۹/۴۳ را دارم با عنایت به اینکه رشته فوق لیسانس اینجانب مرتبط با امتحان معامله گری بوده اما لیسانسم غیر مرتبط هست آیا باید امتحان اصول بازار سرمایه را هم بدهم یا از امتحان مذکور معاف بوده و مستقیما میتوانم در امتحان معامله گری شرکت کنم.

  140. ژاله گفت:

    با سلام و خسته نباشید.چند سوال داشتم از خدمتتون.ممنون میشم راهنمایی کنید.برای گرفتن گواهینامه تریدری(رشته غیر مرتبط):۱)همزمان میتونم آزمول اصول سرمایه و معامله گری را با هم امتحان بدم؟این دو آزمون از لحاظ زمانی معمولا چقدر با هم فاصله دارن؟۲)برای قبول شدن در این ازمون ها باید حتما دوره گذروند یا منبع خاصی دارند؟منابعبا سلام و خسته نباشید.چند سوال داشتم از خدمتتون.ممنون میشم راهنمایی کنید.برای گرفتن گواهینامه تریدری(رشته غیر مرتبط):۱) میتونم آزمول اصول سرمایه و معامله گری را با هم امتحان بدم؟این دو آزمون از لحاظ زمانی معمولا چقدر با هم فاصله دارن؟۲)برای قبول شدن در این ازمون ها باید حتما دوره گذروند یا منبع خاصی دارند؟منابع برای هر دو آزمون چیه؟ برای هر دو آزمون چیه؟(من میخوام آزمون هام رو تهران شرکت کنم)

  141. ژاله گفت:

    با سلام و خسته نباشید.چند سوال داشتم از خدمتتون.ممنون میشم راهنمایی کنید.برای گرفتن گواهینامه تریدری(رشته غیر مرتبط):۱)همزمان میتونم آزمول اصول سرمایه و معامله گری را با هم امتحان بدم؟این دو آزمون از لحاظ زمانی معمولا چقدر با هم فاصله دارن؟۲)برای قبول شدن در این ازمون ها باید حتما دوره گذروند یا فقط منابع رو خوند؟منابع چی هستش؟

    • عابدینی گفت:

      سلام
      ۱- بنابه اعلام اداره گواهینامه های حرفه ای داوطلبین تا زمانی که در آزمون اصول بازار سرمایه پذیرفته نشده باشند، اجازۀ شرکت در آزمون‌های دیگر (شامل کارشناسی عرضه و پذیرش، مدیریت نهادهای بازار سرمایه و معامله‌گری بازار سرمایه) را نخواهند داشت
      ادامه ۱- به جدول زمانی آزمون ها در وب سایت توجه فرمایید
      ۲ – الزامی به شرکت در دوره نیست و منابع در وب سایت اعلام شده است

  142. یعقوب تهمتن گفت:

    سلام اینجانب فوق لیسانس فقه و حقوق با معدل ۱۵/۱۲ هستم آیامیتوانم مستقیما در آزمون معامله گری ثبت نام نمایم یا اینکه باید ابتدا در آزمون اصول بازار سرمایه شرکت کرده و پس از قبولی در آزمون اصول بازا سرمایه، امتحان معامله گری بورس را بدهم

  143. ایدا گفت:

    با سلام
    بنده دارای مدرک گواهینامه اصول بازار سرمایه و معامله گری هستم برای کار در کارگزاری فرمهای همکاری در چندین کارگزاری را تکمیل کردم اما تا کنون نتیجه ای نگرفتم از چه راهی برای فعالیت در بازار سرمایه قادر به اقدام می باشم لطفا راهنمایی بفرمایید

  144. ایدا گفت:

    با سلام
    بنده دارای مدرک اصول بازار سرمایه و معامله گری هستم و فرصت های شغلی در سایت های کارگزاری رو تکمیل کردم اما تا کنون موفق به فعالیت نشده ام از چه طریقی میتونم به فعالیت بپردازم لطفا راهنمایی فرمایید

    • عابدینی گفت:

      اگر در تهران هستید با کانون کارگزاران تماس بگیرید و اگر در سایر شهرستان ها هستید علاوه بر کانون با بورس منطقه ای مربوطه نیز مشورت کنید

  145. علی گفت:

    با سلام می خواستم بدانم مدرک کارشناسی ارشد رشته مدیریت اجرایی مرتبط برای اخذ مدرک معامله گری هست.

  146. zeynab گفت:

    سلام وقتتون بخیر، سوال من در زمینه ی بعد از قبولی در آزمان معماله گری بورس هستش، اگر چنانچه شخص در آزمون قبول شود باید حتما در کانون بورس جهت گزراندن کلاسها حضور داشته باشد؟(یا غیر حضوری هم میشود) آیا دوره ها فقط در تهران برگزار میشود یا در شهرستان نیز این امکان وجود دارد ؟ و هزینه های این دوره به چه صورتی است ؟

    • عابدینی گفت:

      سلام
      در حال حاضر اکثر دوره ها به صورت غیر حضوری برگزار می شوند، برای اطلاع از هزینه دوره ها به وب سایت کانون مراجعه فرمایید

  147. Mohadeseh گفت:

    با سلام
    من دانشجوی کارشناسی اقتصاد ترم ۷ هستم و برای گواهی نامه اصول بازار سرمایه ثبت نام کردم با توجه به شرط فارغ التحصیلی می تونم تو آزمون شرکت کنم؟

  148. ضیا گفت:

    سلام وقت بخیر
    من کارشناسی حسابداری با گرایش حسابداری دولتی دارم با معدل بالای ۱۵ آیا برای شرکت در آزمون معامله گری از آزمون اصول بازار سرمایه معاف هستم؟

  149. سارا گفت:

    با سلام واحترام

    ایا با این شرای فوق ویژه کرونا نمیخوان ازمونهای آبان ۹۹ رو کنسل کنن یا اینترنتی برگزار کنن؟

  150. مریم گفت:

    سلام . وقت بخیر میخاستم بدونم دوره اموزشی که بعد از قبولی در ازمون معامله گری برگزار میشه چقدر طول میکشه. در کل بعد از قبول در ازمون کی میتونیم مدرک معامله گری بگیریم.
    همچنین میخاستم بدونم دوره اموزشی حضوریه یا خیر حضوری؟؟؟ ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *