گواهی سپرده سکه طلا

گواهی سپرده  سکه
گواهی سپرده کالایی ورقه بهاداری است که موید مالکیت دارنده آن بر مقدار معینی کالای سپرده شده به انبار است و پشتوانه آن قبض انبار صادر شده توسط انباردار است

شیوه انجام معامله
هر فرد حقیقی یا حقوقی می تواند با مراجعه به خزانه داری پردیس بانک رفاه کارگران و تحویل سکه تمام بهار آزادی گواهی سپرده کالایی سکه دریافت نماید. سپس می تواند گواهی دریافت شده را نگهداری نماید یا آن را در بازار بورس به فروش رساند. درحال حاضر خزانه داری پردیس بانک رفاه به‌عنوان انبار بورس کالای ایران برای معاملات گواهی سپرده سکه طلا، معرفی شده است. این مرکز پس از پذیرش سکه بهار آزادی طرح امام(ره) ضرب سال ۸۶ با عیار ۹۰۰ در هزار و وزن ۱۳۳/۸ گرم، اقدام به اصالت سنجی و صدور گواهی سپرده می‌کند. سپرده‌گذار سکه ملزم است قبل از مراجعه به انبار، از طریق یکی از کارگزاران مجاز بورس کالا، کد معاملاتی (اوراق بهادار) دریافت کند.
هزینه‌های ارزیابی و کارشناسی سکه ۵۰۰ تومان به ازای هر قطعه در زمان تحویل سکه به انبار است. البته درصورتی‌که سکه توسط کارشناس بانک، استاندارد تشخیص داده نشود، هزینه‌های ارزیابی و کارشناسی مربوطه به سپرده‌گذار عودت داده نخواهد شد. ضمن آنکه ارائه مدارک احراز هویت برای تحویل سکه از انبار توسط خریدار یا نماینده قانونی او الزامی است. هزینه انبارداری هر قطعه سکه به‌صورت روزانه ۵۰ریال تعیین شده است که به این ترتیب هزینه انبارداری یک سکه برای یک سال ۱۸۰۰تومان محاسبه می‌شود. برای خرید گواهی سپرده کالایی سکه می توان با استفاده از سیستم های معاملات برخط شرکت های کارگزاری دارای مجوز و یا با تماس با کارگزار و واریز وجه اقدام به خرید کرد.

زمان معاملات
شنبه تا چهارشنبه (روزهای کاری هفته ) از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰ (زمان پیش گشایش معاملات، از ساعت ۸:۳۰ تا ۹صبح و دوره گشایش و معاملات پیوسته از ساعت ۹ تا ۱۲:۳۰ ظهر هر روز خواهد بود)

کارمزدها
ساختار معاملات نقدی سکه بگونه ای است که به ازای هر روز نگهداری سکه هزینه نگهداری ۵ تومان از سرمایه گذار دریافت خواهد شد که طی یک ماه مبلغی معادل ۱۵۰ تومان می شود و این مبلغ مجزا از هزینه کارمزد معاملات است. بطوریکه کارمزد خرید ۰٫۰۰۲۶۲ و فروش ۰٫۰۰۲۷۸ ارزش هر سکه می باشد و این معاملات از مالیات معاف می باشند. به عنوان مثال با فرض قیمت یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی برای سکه، کارمزد خرید به ازای هر سکه ۲۸۸۲ تومان و کارمزد فروش ۳۰۵۸ تومان خواهد بود که در مجموع ۵۹۴۰ تومان می شود

نحوه انجام معامله  و اطلاع از قیمت
برای اطلاع از قیمت هر واحد به سایت www.tsetmc.com مراجعه نموده و در بخش جستجو، نماد «سکه۹۷۱۲» را بیاید.انجام معامله برخط (آنلاین) بر روی این نماد نیز با استفاده از سیستم های معاملات آنلاین شرکت کارگزاری دارای مجوز، مسیر است.

One comment on “گواهی سپرده سکه طلا

  1. نودی گفت:

    خوشمان امد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *